چند ترفند برای اینکه جوان تر از سن تان دیده شوید!

به گزارش وبلاگ ساعت، بالا رفتن سن یک فرایند طبیعی است و شما نمی توانید فرایند پیری را متوقف کنید.

چند ترفند برای اینکه جوان تر از سن تان دیده شوید!

به گزارش برترین ها، اما راه چاره هایی هستند که به شما یاری می نمایند تا جوان تر از سن تان دیده شوید و بتوانید صورت، بدن و فکر خود را جوان تر از آن چیزی که هستید نشان دهید.

موهایتان را صاف کنید

صاف کردن مو ها باعث می گردد که سن تان کمتر نشان داده گردد. موی صاف ظاهر موهایتان را مرتب تر نشان می دهد. بهتر است که مو های خود را با مدل های مختلف امتحان کنید و در هر حالتی موهایتان را صاف نگه دارید تا از گره خوردگی و پریشانی مو جلوگیری گردد.

موهایتان را رنگ کنید

قطعا اگر لابلای موهایتان سفیدی وجود نداشته باشد، ظاهرتان جوان تر نشان می دهد. البته می توانید از رنگ های روشن و یکدست بهره ببرید، اما رنگ های تیره تر باعث می گردد که صورت تان جوان تر نشان داده گردد. البته مراقب باشید که در استفاده از این رنگ ها زیاده روی نکنید. پیشنهاد ما این است رنگ مویی را انتخاب کنید که با صورت تان همخوانی بیشتری داشته باشد.

میکاپ چشم را نباید فراموش کنید

خط چشم های مختلف را روی صورت تان امتحان کنید و ببینید که کدام یک برای تان مناسب تر است. معمولا خط چشم های گربه ای می توانند گزینه مناسبی برای میکاپ چشم باشند.

توصیه ما این است که سعی کنید اول با آرایش، چین و چروک های اطراف چشم را محو کنید و سپس با خط چشم هایی که برای تان مناسب تر است، چشمان خود را بشاش تر و جوان تر نشان دهید. هرچقدر خط چشم، چشمان تان را بالاتر نشان دهد، ظاهر جوان تری خواهید داشت.

کانسیلر را نباید فراموش کنید

کانسیلر می تواند برترین گزینه برای شاداب کردن صورت باشد، زیرا با بالا رفتن سن، زیر چشم گود و تیره می گردد که با کانسیلر می توانید این شرایط را بهبود ببخشید.

مراقبت از پوست را نباید فراموش کنید

کم کم که سن بالا می رود، باید مراقبت از پوست جدی تر انجام گردد. لایه بردار و پاک نماینده باعث روشن شدن پوست می گردد؛ بعلاوه باعث می گردد که پوست کلاژن سازی بیشتری انجام دهد که عامل جلوگیری نماینده برای پیر شدن پوست است.

سعی کنید که پوست خود را همواره تمیز نگه دارید، تا روشن تر و زیباتر نشان داده گردد. ورزش هم می تواند در سلامت و زیبایی و جوانی پوست مؤثر باشد.

مرتب ضد آفتاب بهره ببرید

حتما در صورت بیرون رفتن از ضد آفتاب بهره ببرید و غذا هایی بخورید که برای پوست تان مناسب است.

سموم رژیم غذایی و محیط را از بین ببرید

باید مراقب باشید که هیچ سمی از هیچ جایی به بدن و پوستتان نرسد. فرقی ندارد آب و هوا چطور است. در هر صورت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و همواره کلاه آفتابی و عینک دودی داشته باشید و ضدآفتاب به پوست تان بزنید.

اگر سیگاری هستید؛ هر چه سریعتر آن را ترک کنید تا سموم موجود از آن، روی پوست تان خانه نکند و باعث پیری پوست تان نگردد.

زمانی که در ترافیک هستید، شیشه ها را بالا بکشید تا در معرض گرد و خاک و مواد آلوده تولیدی حاصل از ماشین ها نباشید. صورت خود را از هر گونه عرق و چربی پاک کنید و برای سالم نگه داشتن پوست، کافئین نخورید.

ورزش کنید

ورزش برای سلامت بدن و پوست بسیار مهم است. در طول روز 20 دقیقه ورزش کنید و به طور منظم این کار را انجام دهید. ورزش باعث می گردد که پوست تان شاداب تر و سفت تر باشد. حتماً در طول روز پیاده روی انجام دهید یا یک ورزش سبک را به کار بگیرید؛ سپس خواهید دید که چقدر پوست زیباتر و جوان تری دارید.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

سعی کنید که در رژیم غذایی خود به میزان متعادل، کربوهیدرات و پروتئین داشته باشید و تمام ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ویتامین c، ویتامین d و ویتامین e را به بدن برسانید که باعث می گردد پوست تان جوان تر گردد.

به عنوان مثال مواد غذایی مثل سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، فلفل دلمه ای، مرکبات، گوجه فرنگی، بروکلی، توت فرنگی، انواع آجیل، دانه ها، روغن سبزیجات، تخم مرغ، گوشت ماهی، قارچ و شیر، محصولات بسیار عالی برای زیبایی پوست هستند.

آبرسانی به بدن را نباید فراموش کنید

آبرسانی مناسب به بدن باعث کاهش خستگی، بهبود ضربان قلب و افزایش سلامت جسمی می گردد و زمانی که بدنتان سالم باشد، قطعاً پوست تان جوان تر و زیباتر خواهد بود. آبرسانی به بدن از سفید شدن زود هنگام مو ها، ریزش مو و چروک روی پوست و لابه لای ابرو ها جلوگیری می نماید و پوست تان صاف تر به نظر خواهد رسید.

به میزان متعادل نور خورشید به بدن برسانید

درست است که نباید خیلی در معرض نور خورشید بایستید؛ اما کمبود نور هم باعث می گردد که کمی پژمرده به نظر برسید. باید سعی کنید در طول روز چند دقیقه ای، به عنوان مثال نیم ساعت در روز با استفاده از ضد آفتاب به بیرون بروید تا نور بیرون به شما بخورد و ویتامین دی جذب کنید.

خواب خود را تنظیم کنید

در کنار این که باید فعالیت داشته باشید و ورزش کنید، باید سعی کنید که 7 الی 8 ساعت هنگام شب بخوابید. خواب با کیفیت و مناسب می تواند برترین عامل جوان نگه داشتن پوست و زیباتر کردن صورت تان باشد.

مراقب سطح هورمون ها باشید

گاهی اوقات خانم ها به دلایل مختلفی مثل یائسگی با به هم ریختگی هورمونی روبرو می شوند که این ناتعادلی برای مردان هم اتفاق می افتد و باعث می گردد که پوست پیر و پژمرده گردد و سن تان بالاتر نشان داده گردد. اگر چنین حسی دارید، حتما می توانید با مراجعه به پزشک، تعادل هورمونی را ایجاد کنید.

سطح استرس تان را کاهش دهید

استرس بزرگترین عامل پیری زود هنگام است. سعی کنید که با انجام مدیتیشن و تمرینات تنفسی و ورزش و بعلاوه رژیم غذایی سالم، استرس را کنترل کنید و مهم تر از همه این که تمرینات فکری مانند شکر گزاری را هم انجام دهید و از مصرف زیاد کافئین دوری کنید که استرس و تپش قلب را افزایش می دهد و زود شما را از کار می اندازد.

منبع: فرارو

به "چند ترفند برای اینکه جوان تر از سن تان دیده شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند برای اینکه جوان تر از سن تان دیده شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید