بازداشت 2 مسوول بلند پایه داعش در افغانستان

به گزارش وبلاگ ساعت، دفتر مطبوعاتی اداره امنیت ملی افغانستان گفت که محمدتنویر بنگلادشی و علی محمد پاکستانی ،مسوول بخش تکنولوژی و تامین مالی گروه تروریستی داعش شاخه خراسان به همراه اسلم فاروقی سرکرده این گروه بازداشت شدند.

بازداشت 2 مسوول بلند پایه داعش در افغانستان

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی اداره امنیت ملی افغانستان اضافه شده است،این افراد که از اعضای کلیدی گروهک تکفیری داعش شاخه خراسان هستند به همراه اسلم فاروقی سرکرده این گروه توسط نیروی ویژه امنیت ملی بازداشت شدند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است،محمد تنویر مشهور به (عمران، احمد و نصیر) فرزند محمد توفیق تبعه بنگلادش مسوول بخش تکنولوژی و مخابرات داعش شاخه خراسان بود که با یکی از فرماندهان این گروه تکفیری به نام عیسی پنجابی در تماس بود و دوره های آموزش نظامی را نزد وی فراگرفته بود.

وی امکان برقراری تماس های محرمانه و امن بین فرماندهان شاخه خراسان داعش و زمینه جذب جنگجویان خارجی را فراهم می کرد.

علی محمد پاکستانی هم مسوولیت جابجایی شاخه خراسان داعش و جذب کمک های خارجی را به عهده داشت .

وی در منطقه 10 شهر اسلام آباد محل زندگی تعدادی از افسران نظامی زندگی می کرده است.

اداره امنیت ملی افغانستان گفته است که تحقیقات از این دو شخص و اسلم فاروقی و سایر همکارانش ادامه دارد.

وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته پس از بازداشت اسلم فاروقی بدست نیروهای امنیت ملی افغانستان سفیر کابل را فراخواند و خواستار تحویل فاروقی به اسلام آباد شد.

اما وزارت خارجه افغانستان روز گذشته با رد این درخواست بیان نمود که افغانستان و پاکستان توافقنامه استرداد مجرمان ندارند و این فرد در کابل محاکمه می شود.

داعش در افغانستان مسوولیت حملات خونین به مساجد، ورزشگاه ها، مراکز آموزشی و نشست های بزرگ ملی برعهده گرفته است که آخرین حمله به معبد سیک های افغانستان در ششم فروردین در کابل بود که 26 کشته و هفت زخمی برجا گذاشت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "بازداشت 2 مسوول بلند پایه داعش در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 2 مسوول بلند پایه داعش در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید