بازگشایی بعضی صنوف خراسان شمالی از 23 فروردین

به گزارش وبلاگ ساعت، استاندار خراسان شمالی گفت: برای رسیدن به نقطه تعادل اجتماعی، بعضی از واحدهای صنفی خدمت رسان استان از 23 فروردین بازگشایی می گردد، که البته این به معنای ریشه کن شدن ویروس کرونا و غفلت از رعایت مسائل و توصیه های بهداشتی نیست.

بازگشایی بعضی صنوف خراسان شمالی از 23 فروردین

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از ایرنا، محمدعلی شجاعی در نشست ستاد استانی ویروس کرونا با اشاره به تصمیمات رئیس جمهوری در خصوص کسب و کارهای متوسط و کم خطر اظهار کرد: بازگشایی بعضی از واحدهای ضروری و کم خطر فقط برای ایجاد تعادل بین درمان، پیشگیری و بخش های مختلف اجتماعی و مالی است به تعبیری دیگر توجه به معیشت و درآمد بعضی کسب و کارهای کوچک با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

وی با تاکید بر این که با فعالیت واحدهای غیرضرور و خارج از دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا برخورد خواهد شد، اضافه نمود: کسب و کارهای متوسط و بی خطر در استان به زودی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شناسایی می گردد تا از 23 فروردین با رعایت تمامی نکات بهداشتی و با نظارت سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان آماده خدمت رسانی شوند.

شجاعی اضافه نمود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نقش ویژه ای در کنترل بیماری کرونا دارد و باید اصحاب رسانه و دستگاه های اطلاع رسانی به ویژه خبرگزاری ها و صدا و سیمای استانی در قالب برنامه های آموزشی و گزارش های جذاب، مردم را با سبک زندگی در شرایط کرونایی آشنا نمایند.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر این که شرایط کرونایی در کشور، فرصتی برای ارائه خلاقیت و نوآوری مدیران است، بیان نمود: طرح کاهش آثار منفی کرونا با عنوان اختصاری کامک، فرصتی را آفریده است تا مدیران اجرایی طرح های خود را ارائه دهند تا بتوان از آثار منفی این بیماری در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جلوگیری کرد.

وی با بیان این که مشارکت موسسات و سازمان های مردم نهاد و خیران در اجرای برنامه ها و سیاست های پیشگیری از شیوع و مقابله با بیماری کرونا لازم است، گفت: به زودی متکدیان استان نیز شناسایی و طرح ساماندهی آنها، که مسائل ایمنی و بهداشتی برای خود و سایر شهروندان ایجاد می نمایند، به شهرداری ها ابلاغ می گردد.

خرید 31 هزار لیتر الکل از ارمنستان

رئیس کمیته مالی ستاد پیشگیری و مدیریت کرونای خراسان شمالی نیز با بیان این که تا به امروز 30 هزار لیتر الکل در اختیار صنایع خراسان شمالی قرار گرفته است، گفت: 31 هزار لیتر الکل از کشور ارمنستان نیز خریداری شده که امروز یکشنبه 17 فروردین به سمت استان حرکت خواهد نمود و بین کارخانه های استان توزیع خواهد شد.

محمد رضا پیروز یساقی، با بیان این که کارخانه ای با ظرفیت فراوری 20 هزار ماسک در شهرک صنعتی بیدک راه اندازی شده است، اضافه نمود: 680 هزار ماسک و 350 هزار جفت دستکش نیز در شبکه توزیع استان ارائه شده و همچنین مجوز ارائه 800 هزار جفت دستکش از سوی معاونت غذا و دارو صادر شده است.

وی اضافه نمود: 81 هزار و 433 بسته بهداشتی به روستاییان استان اهدا شده که 33 هزار بسته دیگر نیز در حال توزیع است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازگشایی بعضی صنوف خراسان شمالی از 23 فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بعضی صنوف خراسان شمالی از 23 فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید