باید برای عملیاتی شدن فرصت های همکاری زنجان و ترکیه گام برداشت

به گزارش وبلاگ ساعت، ملاقات طاهر دینگیل، رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه در تبریز و علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در محل اتاق برگزار گردید.

باید برای عملیاتی شدن فرصت های همکاری زنجان و ترکیه گام برداشت

رئیس اتاق زنجان در این ملاقات با اشاره به اینکه ترکیه از شرکای نخست تجاری استان زنجان محسوب می گردد، اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده خاک موردنیاز استان جهت فراوری شمش روی از دو استان کایسری و وان ترکیه وارد شده و بعلاوه همکاری و حضور هیات های تجاری در گذشته بین زنجان و این استان های ترکیه، می توان همکاری های ویژه ای در این زمینه داشت.

علی یگانه فرد ادامه داد: به همین دلیل پیشنهاد اتاق زنجان حضور هیات های تجاری به همراه اتاق های بازرگانی دو استان کایسری و وان و امضای تفاهم نامه مشترک همکاری با اتاق زنجان است.

رئیس اتاق زنجان در ادامه با اشاره به زمینه های همکاری مشترک استان زنجان و کشور ترکیه، اظهار کرد: یکی از این زمینه ها همکاری در بخش کشاورزی است که می تواند برای طرفین مثمر ثمر واقع گردد.

وی با اشاره به فراوری بالای زیتون به عنوان قطب کشوری در استان زنجان، توضیح داد: در گذشته هیاتی نیز از استان زنجان از ترکیه و شهر ازمیر در این زمینه بازدید نموده و با توجه به ظرفیت های دو طرف آمادگی همکاری در این بخش وجود دارد.

یگانه فرد با بیان اینکه در بحث فراوری روغن و بعلاوه فرآورده های جانبی زیتون زمینه همکاری مطلوبی با کشور ترکیه وجود دارد، ابراز کرد: وجود زمینه های همکاری مشترک و همسایگی فرصتی برای توسعه همکاری های دوجانبه فراهم نموده که به برترین شکل ممکن باید از آن استفاده نمود.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به ظرفیت نمایشگاهی زنجان، آن را یک فرصت جهت توسعه روابط تجاری برشمرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا غرفه هایی در اختیار فعالان نمایشگاهی ترکیه جهت حضور در نمایشگاه های استان قرار داده شده و نسبت به برگزاری نمایشگاهی مشترک نیز اقدام گردد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه ها و اقدامات مشترک باید با یک برنامه و نقشه راه پیگیری و عملیاتی گردد، اضافه کرد: اعزام هیات های تجاری و پذیرش آن نیز از دیگر اقداماتی است که می توان در آینده با یک نقشه راه آنها را پیگیری کرد.

یگانه فرد در خاتمه وجود نیروی انسانی و بعلاوه مزایایی از جمله موقعیت استان به لحاظ استراتژیک و دارا بودن ظرفیت های انرژی را یک فرصت برای همکاری با ترکیه و حضور سرمایه گذاران در استان مطرح کرد.

طاهر دینگیل، رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه در تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه فرصت همکاری بین استان زنجان و ترکیه وجود دارد و باید با یک برنامه به سمت عملیاتی کردن آنها گام برداشت، اظهار کرد: آشنایی با ظرفیت های ویژه استان زنجان در بخش های مختلف، در آینده همکاری دو طرف اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های بسیار مطلوبی در حوزه های مختلف است، ابراز کرد: اتاق زنجان دارای جایگاه ویژه ای است و فرصت همکاری دو طرف وجود دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "باید برای عملیاتی شدن فرصت های همکاری زنجان و ترکیه گام برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید برای عملیاتی شدن فرصت های همکاری زنجان و ترکیه گام برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید