بلعیدن مار بزرگ نوک شاخ را تا دم مرگ برد!

به گزارش وبلاگ ساعت، این لحظه ای است که یک نوک شاخ قربانی خود را دست کم می گیرد و مار مرده پرنده را خفه می نماید، آیا این وعده غذایی ارزش ریسک را داشت؟ این اتفاق در شمال ساتارا در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی رخ داد.

بلعیدن مار بزرگ نوک شاخ را تا دم مرگ برد!

به گزارش وبلاگ ساعت، بو فیلد، یک مدیر 50 ساله در طول یک بازدید شاهد این لحظه بود و درباره آن توضیحاتی ارائه کرد: ما با خانواده ای از نوک شاخ های جنوبی که در پی غذا بودند برخورد کردیم. چهار پرنده بالغ و یکی کوچکتر بودند. ما مدتی آن ها را تماشا کردیم و سپس متوجه شدیم که یکی از آن ها از یک مار تغذیه می نماید و به نظر می رسد در حال مبارزه است.

ما متوجه شدیم که پرنده نیمی از مار را بلعیده است و نمی تواند بقیه را ببلعد یا مار را دوباره برگرداند. حدود 45 دقیقه تماشا کردیم که پرنده از بلعیدن مار بزرگ خسته شده بود و سعی می کرد آن را از گلویش بیرون بیاورد. این یک مار بسیار بزرگ برای پرنده جوان بود. بخش جالب برای ما این بود که دیگر تک شاخ ها به جست وجوی غذا ادامه می دادند و هیچ واکنشی به پرنده درحال مبارزه نشان نمی دادند.

آن ها بعلاوه علاقه ای به تغذیه از مار بزرگ نشان ندادند. ما فکر می کردیم که پرنده مادر می ماند تا به او یاری کند. آن ها با وجود درخواست یاری، ده ها متر دورتر راه می رفتند.

تماشای مبارزه پرنده بسیار سخت بود و وقتی فکر کردیم پرنده در حال مرگ است، دل شکسته بودیم. می خواستیم از ماشین پیاده شویم و مار را از گلوی پرنده بیرون بکشیم. اما اجازه خروج از ماشین شما در کروگر را نمی دهند، ما بعلاوه می دانستیم که کوشش برای یاری به پرنده می تواند بیش از آنچه قبلاً بود به او فشار بیاورد. چراکه ممکن بود پرواز کند و خود را بیشتر خسته کند.

ناگهان پرنده به طور معجزه آسایی از جایش بلند شد و توانست مار را بیرون بیاورد و سپس این فرایند را دوباره آغاز کرد مار را نرم کرد و نوک زد تا دوباره آن را بخورد.

این یک چشم انداز بسیار نادر بود، به معنای واقعی کلمه یک بار در زندگی و تماشا آن در جاده فوق العاده بود. این طبیعت است و باید راستا خود را طی کند. در نهایت، نوک شاخ بدون مداخله زنده ماند.

منبع: فرارو

به "بلعیدن مار بزرگ نوک شاخ را تا دم مرگ برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلعیدن مار بزرگ نوک شاخ را تا دم مرگ برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید