برترین مسیر های کوهنوردی در تهران

به گزارش وبلاگ ساعت، چه چیزی بهتر از این که بعد از چند روز سخت کاری، دل به کوه و جاده بزنیم و حال و هوایمان را عوض کنیم؟

برترین مسیر های کوهنوردی در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، این روز ها سبک زندگی بیشتر ما به خاطر شغل و تحصیل به سبک زندگی پشت میزی تبدیل شده است. به همین خاطر است که مطمئنیم بدن شما بابت داشتن یک کوهنوردی دلچسب و کمی ورزیدن عضلاتتان از شما متشکر خواهد بود! بیایید ببینیم برترین مسیر های کوهنوردی در تهران کدام هستند؟ فرقی نمی نماید مبتدی باشید یا حرفه ای؛ ما در این مطلب برترین مسیر کوهنوردی برای تمام افراد را به شما معرفی می کنیم.

مسیر دارآباد: مسیری برای همه افراد

می خواهیم یک مسیر کوهنوردی در تهران را به شما معرفی کنیم که برای همه افراد، از مبتدی گرفته تا حرفه ای، مناسب است؛ مسیر کوهنوردی دارآباد. اگر با خرید بلیط هواپیما به مرکز سفر نموده اید و دلتان می خواهد در یکی از چشم نوازترین مسیر های تهران کوهنوردی کنید و از آب و هوای دلچسب آن روحتان تازه گردد، مسیر کوهنوردی دارآباد را از دست ندهید. اما کدام مسیر برای شما مناسب تر است؟

آیا دستی در کوهنوردی دارید و قدرت بدنی تان هم بالا است؟ پس می توانید به راحتی از سمت دره دارآباد عبور کنید.

آیا با خانواده و دوستانتان به گردشگری آمده اید و می خواهید صرفاً از پیاده روی و کمی چالش لذت ببرید؟ در این صورت مسیر موزه دارآباد با امکاناتی عالی که برای گردشگران دارد، منتظر شماست! (سرویس بهداشتی، پارک، و...)

آیا یک کوهنورد بسیار حرفه ای هستید که می خواهید قابلیت هایتان را با یک مسیر سخت به چالش بکشید؟ از مسیر سمت راست دره دارآباد عبور کنید؛ اما یادتان نرود که وسایل حرفه ای کوهنوردی را حتماً همراهتان داشته باشید.

مسیر قله بند عیش و حصارک: یک مسیر دنج و خلوت برای تابستان و بهار

مسیر قله بند عیش و مسیر حصارک با زیبایی های نفس گیرش رابه دو دسته از افراد پیشنهاد می کنیم:

  • افرادی که در تابستان و بهار قصد آغاز کوهنوردی را دارند
  • افرادی که در پی یک مسیر دنج و خلوت هستند

قله بند عیش با 2770 متر ارتفاع، یکی از زیباترین قله های کوه توچال است که از سمت کوهسار، دره حصارک و امامزاده داوود عبور می نماید. یعنی شما از هر کدام از این 3 مسیر که بخواهید می توانید به سمت قله عیش کوهنوردی کنید. شاید بپرسید کدام مسیر را بهتر است انتخاب کنیم؟ بهتر است مسیرتان را با توجه به ارتفاعی که مایل هستید طی کنید معین نمایید. مسیر کوهسار کوتاه تر است و با 7 کیلومتر پیمایش می توانید آن را بگذرانید. اما مسیر کوهنوردی حصارک در رفت و برگشت حدود 21 کیلومتر پیمایش دارد. شما تا چه حد می خواهید قدرت بدنتان را به چالش بکشید؟ خودتان انتخاب کنید.

اگر اهل تهران نیستید و مایلید برای سرگرمی، کوهنوردی و لذت بردن از دیدنی های تهران به این شهر سفر کنید، خرید بلیط هواپیما تهران مشهد را برای بازگشت به شما پیشنهاد می کنیم.

مسیر کوهنوردی دربند: محبوب ترین مسیر کوهنوردی

چه کسی است که دربند را به عنوان نماد کوهنوردی نشناسد؟ مجسمه کوهنوردی که در ابتدای این مسیر قرار داده شده، خودش گویای همه چیز است. اگر دلتان می خواهد در یک روز بهاری زیبا به کوهنوردی در یک مکان محبوب و شلوغ بروید و از طبیعت ناب و بودن در کنار مردم لذت ببرید، مسیر دربند در انتظار شماست.

حتی اگر نمی خواهید به قله صعود کنید و فقط قصد دارید تا اواسط مسیر پیش بروید و لذت ببرید، باز هم چیزی را از دست نداده اید. زیرا سرتاسر مسیر کوهنوردی دربند از ابتدا تا خاتمه سرشار از زیبایی های بی نظیری است که هیچ جای دیگر ندیده اید. کافی است قدم در مسیر کوهنوردی توچال از دربند بگذارید تا از زیبایی آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا حیرت زده شوید. این منطقه که 1800 متر ارتفاع دارد، در تابستان و بهار برای همه افراد مناسب است. اما اگر کوهنورد حرفه ای نیستید، هیچ وقت در زمستان به سراغ مسیر دربند نروید.

قله چین کلاغ: یک مسیر عالی برای تازه کاران

اگر در پی یک مسیر کوهنوردی سبک در تهران هستید، یک راست به سراغ قله چین کلاغ بروید. صعود به این قله کار چندان سخت و چالش برانگیزی نیست و به همین علت برترین مسیر کوهنوردی در تهران برای تازه کاران محسوب می گردد. اگر از سمت شهرک بام تهران به قله چین کلاغ صعود کنید، فقط با 4 کیلومتر کوهنوردی می توانید به قله برسید. اما اگر می خواهید از مسیری به این قله صعود کنید که مجذوب نماینده تر و دلچسب تر باشد، پیشنهاد می کنیم از سمت جنگل کارا عبور کنید. البته در این صورت، باید 13 کیلومتر کوهنوردی را به جان خریداری کنید.

مسیر کوهنوردی درکه: برترین مسیر کوهنوردی در تهران برای زمستان

برویم سراغ یکی از پرترددترین و برترین مسیر های کوهنوردی در تهران. مسیر کوهنوردی درکه (که با نام پلنگچال هم شناخته می گردد) 2550 متر ارتفاع دارد و صعود به آن 6 کیلومتر کوهنوردی احتیاج دارد. اگر قصد کوهنوردی در زمستان را دارید، این مسیر را انتخاب کنید و تا منطقه اذغالچال پیش بروید. زیرا کوهنوردی در این مسیر تا منطقه اذغالچال حتی در زمستان هم کاملاً امن است. تأکید می کنیم که در زمستان از منطقه اذغالچال بیشتر پیش نروید، زیرا ممکن است با خطراتی مثل ریزش بهمن روبرو شوید.

مسیر کوهنوردی از پارک جمشیدیه (کلکچال): زیباترین مسیر کوهنوردی تهران

برای کوهنوردی درتهران کجا بریم؟ مسیر کوهنوردی کلکچال هم یکی از آن مسیر هایی است که هم برای مبتدی ها و هم برای حرفه ای ها پیشنهاد می گردد. برای کوهنوردی در این مسیر کافی است به پارک جمشیدیه بروید. مسیر کوهنوردی از پارک جمشیدیه در نزدیکی کیوسک فدراسیون کوهنوردی (واقع در این پارک) واقع شده است.

اگر از این مسیر کوهنوردی کنید، بعد از حدود دو ساعت به پناهگاه کلکچال می رسید و می توانید کمی خستگی در کنید. البته بعد از یک استراحت خوب، وجود برج کلکپال در ادامه مسیر به شما انگیزه می دهد که باز هم ادامه دهید. اگر مبتدی هستید، سفر کوهنوردی شما همینجا به سرانجام می رسد. اما کوهنوردان حرفه ای می توانند مسیر را ادامه دهند و به قله کلکچال هم صعود نمایند.

مسیر کوهنوردی بام تهران: پرهیجان ترین مسیر کوهنوردی

مگر می گردد حرف از برترین جا های کوهنوردی در تهران به میان باشد و اسمی از بام تهران نیاوریم؟ برای رسیدن به مسیر کوهنوردی بام تهران می توانید از سمت بزرگراه چمران به سوی خیابان یمن بروید. همچنین می توانید از زیر پل پارک وی به خیابان ولنجک وارد شوید.

اگر دلتان می خواهد مدت کوتاهی از هیاهوی شهر دور شوید و آرامش را به روح و جانتان بازگردانید، حتماً سری به مسیر کوهنوردی بام تهران بزنید. در این مسیر می توانید در دل کوه یک چای معطر بنوشید، تله کابین سوار شوید، بیلیارد بازی کنید، اسکی بازی کنید و یا حتی با دوستانتان به اتاق فرار بروید! همچنین، اگر کوهنورد هستید و قصد سفر دارید، ما بلیط قطار تهران مشهد و مقصد های دیگر را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا کوهنوردان و طبیعت دوستان معمولا از سفر با قطار و تماشای جاذبه های مسیر لذت فراوانی می برند.

سخن آخر در خصوص برترین مسیر کوهنوردی در تهران

در خاتمه توصیه می کنیم که برای پیدا کردن برترین مسیر جهت رسیدن به هر کدام از این مقاصد زیبا، از اپلیکیشن نشان بهره ببرید. در صورتی که برایتان ممکن است، حتماً مسیر رسیدن به نقطه آغاز را با ماشین شخصی بپیمایید تا انرژی تان صرف منتظر ماندن برای اتوبوس و مترو نگردد. همچنین، اگر علاوه بر کوهنوردی اهل سفر نیز هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید هواپیما و قطار با برترین قیمت به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

منبع: فرارو

به "برترین مسیر های کوهنوردی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیر های کوهنوردی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید