تمامی تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران خارجی هستند

به گزارش وبلاگ ساعت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تمامی تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران خارجی هستند.

تمامی تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران خارجی هستند

مرتضی عربی، معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان مورد تاکید است و سفرها در مبادی ورودی با اخذ کارت واکسیناسیون انجام می گردد.

وی حضور توریستان در این استان را مستلزم رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی دانست و گفت: ظرفیت پروازها اکنون کامل است و به لحاظ تعداد توریست نیز برگزاری تورها در استان از سوی دفاتر خدمات توریستی محدودیت ندارد.

معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 19 ماه اخیر تعداد محدود توریست خارجی وارد این استان شده است، اضافه کرد: در یک هفته اخیر پس از اجرایی شدن شیوه نامه حضور توریست خارجی هنوز ورودی به استان نداشتیم و همه کوشش بر این است که با استفاده از ظرفیت های موجود به معرفی بیشتر توانمندی های استان در حوزه توریستی پرداخته گردد.

وی گفت: خراسان جنوبی همیشه مقصد توریستی برای توریستان فرانسوی و آلمانی بود لذا پیش بینی ها برای ورود توریست خارجی از این کشورها اجرا شده است.

عربی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل برداشت بعضی محصولات شاخص خراسان جنوبی از جمله زرشک و زعفران، بسیاری از توریستان تمایل به حضور در مزارع و باغات را دارند. لذا برگزاری تورهای ویژه روستاگردی و مزرعه گردی نیز مدنظر آژانس های توریستی است.

وی با اشاره به فعال بودن 9 هتل در خراسان جنوبی گفت: 76 اقامتگاه بومگردی نیز در این استان فعال است که 11 اقامتگاه بومگردی در یک سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا خسارتهای فراوانی را به بخش توریستی وارد کرد و سعی شده است با پرداخت تسهیلات از واحدهای توریستی حمایت گردد.

وی اعلام کرد: در این راستا 85 میلیارد ریال تسهیلات ناشی از شیوع کرونا به فعالان صنعت توریستی استان در این بازه زمانی پرداخت شده است.

عربی گفت: جاذبه های توریستی خراسان جنوبی هر سال میزبان توریستان داخلی و خارجی فراوانی بود که متاسفانه سال جاری به علت شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، استان میزبان 104 هزار و 744 نفر توریست داخلی و 20 توریست خارجی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط حاکم بر جامعه، هشت برنامه زنده در شبکه های مجازی با موضوعات تخصصی توریستی با همراهی انجمن های مردم نهاد استان در سال گذشته اجرا شد و پنج دوره آموزشی مدیران و کارکنان مرتبط با صنعت توریستی نیز در یک سال اخیر برگزار شده است.

معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: برگزاری تورهای آشناسازی برای توراپراتورهای منتخب کشوری، فراوری محتوای ویدیویی تازه و با کیفیت چندزبانه از جاذبه های توریستی استان به منظور پخش در شبکه های مجازی و صدا و سیما، حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، افزایش تعداد تاسیسات توریستی از برنامه های پیش بینی شده برای دوران پساکروناست.

منبع: همگردی

به "تمامی تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران خارجی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران خارجی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید