تهدید اردوغان علیه آمریکا: پایگاه اینجرلیک را تعطیل می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان روز یکشنبه در سخنان خود با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر وضع تحریمهای جدید علیه آنکارا و همچنین قطعنامه مجلس سنای این کشور در مورد به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در قرن بیستم میلادی، به واشنگتن هشدار داد که ترکیه ممکن است پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل کند.

تهدید اردوغان علیه آمریکا: پایگاه اینجرلیک را تعطیل می کنیم

گفتنی است که پایگاه اینجرلیک محل نگهداری کلاهک های هسته ای آمریکا در خاک ترکیه است.

اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی هابر گفت: اگر برداشتن یک چنین گامی لازم گردد، البته که ما این اختیار و قدرت را داریم... اگر لازم گردد، ما به همراه هیأتهای نمایندگی امان، اینجرلیک را تعطیل خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه نمود که ترکیه همچنین می تواند در صورت لزوم پایگاه رادار کورچیک را نیز تعطیل کند. اردوغان در این باره گفت: اگر آنها [آمریکا] ما را با اجرای این تحریمها تهدید نمایند، البته ما هم تلافی خواهیم کرد.

گفتنی است که اردوغان روز یکشنبه در واکنش به قطعنامه مجلس سنای آمریکا در مورد به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه پیشنهاد داد که ترکیه نیز می تواند با تصویب قطعنامه هایی در مجلس خود کشتار بومیان آمریکا در قرنهای گذشته را به مثابه نسل کشی به رسمیت بشناسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تهدید اردوغان علیه آمریکا: پایگاه اینجرلیک را تعطیل می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید اردوغان علیه آمریکا: پایگاه اینجرلیک را تعطیل می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید