[تهرانگردی] بوستان نهج البلاغه؛ یک پارک شگفت انگیز!

به گزارش وبلاگ ساعت، بوستان نهج البلاغه یکی از پارک های بزرگ تهران است که در دره فرحزاد واقع شده است. بخش های مختلف این بوستان زیبا حسابی سرگرم تان می نمایند!

[تهرانگردی] بوستان نهج البلاغه؛ یک پارک شگفت انگیز!

این بوستان دارای 4 فاز است که فاز اول آن در پاییز سال 1388 به بهره برداری رسید. قبل از اینکه پارک به شکل کنونی خود در بیاید، در محل بوستان مکانی تقریبا خرابه مانند بود.

بوستان نهج البلاغه در واقع در دامنه رود فرحزاد ساخته شده است که اگر بازدیدی از پارک هم داشته باشید این امر به راحتی قابل تشخیص است. حالت پله ای پارک و وجود طبقات مختلف که به خاطر وجود همین رود ایجاد شده نهج البلاغه را به یکی از دیدنی ترین پارک ها تهران تبدیل نموده. از امکانات پارک می توان به جهت اختصاصی دوچرخه سواری، شهربازی، بوفه و رستوران، سرویس بهداشتی، مسجد، آلاچیق، پارکینگ، زمین بازی کودک، وسایل ورزشی جالبی که در کمتر پارکی از تهران می بینید و …را نام برد!

همانطور که می بینید پارک نهج البلاغه امکانات زیادی برای سرگرمی دارد!

راه های دسترسی

آدرس: بزرگراه همت، کوچه میثاق، پارک نهج البلاغه و یا جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی

تلفن: 88735074

شاید برترین راه برای رفتن به این پارک با وسیله شخصی باشد.

بوستان نهج البلاغه از جنوب به اتوبان همت می رسد و از شرق و غرب هم با بلوار همیلا برخورد دارد. پس با استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی خود را به بزرگراه همت یا بلوار همیلا برسانید و از آنجا به پارک نهج البلاغه برید.

دوچرخه سواری در این بوستان یکی از سرگرمی های ناب به شمار می رود. اگر شما هم جز افراد ورزش دوست هستید حتما این لذت را در پارک نهج البلاغه تجربه کنید. اگر خودتان هم دوچرخه شخصی ندارید، می توانید از دوچرخه هایی که در پارک کرایه داده می شوند بهره ببرید. جهت ویژه دوچرخه سواری پارک 9 هزار متر مربع است.

رودخانه جاری پارک هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که نهج البلاغه را خاص نموده. این رودخانه زیبا که از دره فرحزاد سرچشمه می گیرد از دیر باز در این منطقه وجود داشته و به نوعی پارک در اطراف این رود ساخته شده است. قدم زدن و کتاب خواندن در کنار این رود آرامش بخش از دیگر سرگرمیاتی است که نهج البلاغه برایتان محیا نموده است! در واقع پارک از طریق رودخانه به دو قسمت تقسیم شده که این دو قسمت از طریق پل های کوچک و بزرگی به هم وصل می شوند. چشم انداز پارک از بالای این پل ها به راستی که دیدنی ست!

یکی از جاذبه های اصلی پارک به خصوص برای بچه ها شهربازی بیلینو پارک است که این امکان را به بچه ها می دهد تا با دستگاه های راه سازی و ساختمانی و ماشین آلات راه سازی شبیه سازی شده بازی نمایند. بی شک روز شگفت انگیزی برای بچه ها دلبندتان می گردد! تمامی این ماشین آلات مانند مدل های کوچک ماشین آلات عمرانی معمولی هستند.

یکی دیگر از مکان های مجذوب کننده برای بچه ها و حتی بزرگ ترها، سرزمین شگفت انگیز پارک است که دارای وسایل بازی از قبیل قایق پرش در آب، پیست پرواز در آسمان، سافاری پارک وحشت و … است.

نیمکت ها و آلاچیق های جالبی در سطح پارک تعبیه شده اند که نهج البلاغه را برای اقامت های خانوادگی مناسب می نمایند.

وسایل بازی جالبی در قسمت های مختلفی از پارک به چشم می خورد که برای بزرگ ترها مناسب است و در کمتر بوستانی از تهران نمونه اش پیدا می گردد.

رستوران ها، کافه و بوفه های زیادی در سطح پارک وجود دارد که با خوراکی های خوشمزه خود انتظار شما را می کشند!

لحظات خوبی را در این پارک زیبا برایتان آرزو می کنید!

منبع: فوت و فن

به "[تهرانگردی] بوستان نهج البلاغه؛ یک پارک شگفت انگیز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "[تهرانگردی] بوستان نهج البلاغه؛ یک پارک شگفت انگیز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید