خبرنگاران شناسایی 129 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود

به گزارش وبلاگ ساعت، شاهرود - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شمار مبتلایان کرونا در این شهرستان به 2 هزار و 613 تن رسید، اضافه کرد: تعداد 129 مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا در 48 ساعت گذشته شناسایی شد.

خبرنگاران شناسایی 129 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود

رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه شاهد افزایش فرایند ابتلا و بستری در زیر مجموعه این دانشگاه هستیم، شرح داد: شمار موارد بستری شدگان در بیمارستان امام حسین (ع) هم از مرز 210 تن گذشت.

وی ادامه داد: افزایش ارتباطات، حضور در اجتماعات، مراودات، مراجعات و تماس های حضوری انتقال و انتشار ویروس را تسریع کرده است.

چمن تاثیرپذیری از مناطق همجوار را یکی از عوامل افزایش سیر صعودی بیماری کویید 19 در شاهرود خواند و اظهارداشت: 30 درصد از مراجعات سرپایی و بستری به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود از شهرستان های همجوار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه بیماریابی در این شهرستان توسط کارشناسان این دانشگاه گسترده تر شده ، تاکید کرد: شهفرایندان فقط در موارد اضطراری و در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و از برگزاری هر گونه مجلس و محفلی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران علایم خفیفی دارند و نتیجه آزمایش آنان نیز مثبت شده است، توصیه می شود؛ این افراد در 2 هفته استعلاجی که در منزل هستند از هرگونه حضور در اجتماعات و محل کار خودداری کرده و حتی در منزل فاصله گیری و جداسازی از دیگران را رعایت کنند و استفاده از ماسک مناسب و مداوم را فراموش نکنند.

چمن ابراز داشت: مردم با خود ارزیابی و خود نظارتی با همراهی دیگر دستگاه های نظارتی شهرستان هر صنف و هر سازمانی حوزه خود را پای کار آورده و کنترل کنند تا این زنجیره انتقال قطع شود.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی بیش از 210 هزار تن و 54 هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پر خطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب می شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز 581 هزار و 824 تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 346 تن از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 33 هزار و 299 تن رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شناسایی 129 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی 129 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید