ساخت بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران تا بهار 1400

به گزارش وبلاگ ساعت، شهر: نخستین و بزرگترین بوستان دوستدار کودک در محدوده پادگان جی و خیابان اجتماعی استاد تعیین و در نزدیکی دو محله شهید دستغیب و امامزاده عبدالله منطقه 9 تا بهار 1400 ساخته می گردد.

ساخت بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران تا بهار 1400

سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه 9 در مصاحبه با خبرنگار شهر درباره ساخت بوستان دوستدار کودک در این منطقه گفت: یکی از پروژه های کلیدی که در مرحله طراحی قرار گرفته است ساخت نخستین و بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران در منطقه 9 است که خیلی از اتفاقات آن با کودک هماهنگ است.

او اضافه نمود: در پادگان جی بعد از توافق برای ایجاد خیابان اجتماعی، قرار شد بخشی از آن نیر برای ایجاد بزرگراهی که یادگار امام را به لشکری متصل کند در نظر گرفته گردد. این فضای 4/5 هکتاری در توافق با وزارت دفاع تملک شد و بزرگراه بعد از ساخت از زیر آن عبور می نماید، در بخش وسط آن درختان قرار دارند و سطح روی بزرگراه به جزئی از این بوستان اختصاص داده می گردد.

موسوی ادامه داد: این در حالی است که در طرح های اولیه این فضا به خیابان اختصاص داده شده بود اما با آنالیز های اجرا شده به این نتیجه رسیدیم که با وجود خیابان های اجتماعی، نوری نیارکی و سی متری جی، نیازی به این خیابان وجود ندارد و تنها برای عبور ضروری خودروهای امداد در وسط این بوستان یک خیابان طراحی می گردد و مابقی آن به بوستان اختصاص داده می گردد.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه کلنگ ساخت این بوستان دوستدار کودک چند ماه پیش توسط شهردار تهران زده شد، مطرح نمود: معمولا در بوستان ها به جز وسایل بازی، بسیاری از اتفاقاتی که می افتد شاید برای استفاده کودک مناسب نباشد اما در پارک دوستدار کودک مواردی دیده شده که ویژه استفاده کودک باشد.

او با بیان اینکه طبق پیش بینی، این بوستان در بهار سال 1400 افتتاح می گردد، گفت: سرانه فضای سبز منطقه حدود 5.8 متر است، البته در محدوده فرودگاه و در پایگاه یکم شکاری درخت های زیادی کاشته شده که با احتساب آن شاید سرانه فضای سبز منطقه به 15 متر نیز برسد اما از آنجا که شهروندان منطقه نمی توانند از آن فضا استفاده نمایند، بنابراین نباید آن را به حساب سرانه فضای سبز منطقه آورد.

شهردار منطقه9 با بیان اینکه بوستان دوستدار کودک در نزدیکی دو محله امامزاده عبدالله و شهید دستغیب قرار گرفته است که از هیچ گونه فضای سبز و پارکی برخوردار نیستند، یادآور شد: این پارک می تواند به ایجاد فضای سبز در این دو محله در منطقه یاری کند، کما اینکه خیابان اجتماعی نیز در حال حاضر به محل ورزش و بازی بچه ها این دو محله تبدیل شده است. همچنین بازی شن و آبنما در بوستان دوستدار کودک طوری طراحی می گردد که بچه ها بتوانند در آن، آب بازی نمایند و فضای دریا برای آنها تداعی گردد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساخت بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران تا بهار 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین بوستان دوستدار کودک تهران تا بهار 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید