فضای پژوهشی جدید برای 1000 دانشجو در دانشگاه خوارزمی تأمین می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت، معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی از تأمین فضای پژوهشی جدید در کرج و تهران برای 1000 پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه خوارزمی اطلاع داد.

فضای پژوهشی جدید برای 1000 دانشجو در دانشگاه خوارزمی تأمین می گردد

جمشید شنبه زاده، معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ ساعت، در مورد توسعه زیرساخت های این دانشگاه در زمینه ارتباط با صنایع گفت: سال جاری بنا داریم که 20 شرکت را از دل دانشگاه به بیرون از فضای دانشگاه هدایت کنیم و برای این منظور حدود 800 میلیون تومان بودجه درنظر گرفته ایم که برای هر شرکت حدود 40 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

شنبه زاده ادامه داد: این شرکت ها را دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تشکیل می دهند و قرار است بخشی از فضای زیست بوم کتابخانه دانشگاه را به این شرکت ها اختصاص دهیم که بین 9 ماه تا یک سال بتوانند ایده ها و رساله های خود را با استفاده از امکانات دانشگاه پرورش دهند و آن را به شرکت تبدیل نمایند.

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی بیان نمود: مزیت فعالیت این پژوهشگران در فضای کتابخانه ای دانشگاه این است که دیگر دانشجویان نیز فعالیت آنان را مشاهده نموده و می توانند با آنان ارتباط برقرار نمایند و برای انجام پژوهش انگیزه و هدایت دریافت نمایند.

وی شرح داد: علاوه بر این، امکاناتی نظیر سالن های برگزاری سمینار که برای پژوهش ها مورد احتیاج این شرکت ها است، در کتابخانه دانشگاه وجود دارد و پژوهشگران می توانند از این امکانات استفاده نمایند.

شنبه زاده بیان نمود: زیرساخت برای حدود 80 تا 100 نفر از پژوهشگران در این نوع فعالیت های پژوهشی در فضای کتابخانه ای دانشگاه فراهم می گردد و فکر می کنم که تا خاتمه آذر این فضا آماده بهره برداری باشد.

وی اضافه نمود: در کنار فضای کتابخانه ای، 2 ساختمان قدیمی وجود دارد که هر کدام 1600 متر مربع مساحت دارد که بازسازی آن ها از هفته آینده آغاز می گردد و تا خاتمه بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه این فضای حدود 3200 متر مربعی نیز در اختیار پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت، گفت: برای حدود 600 نفر در این فضا امکانات فعالیت پژوهشی فراهم خواهد شد و در مجموع به زودی فضایی برای فعالیت های پژوهشی برای حدود 1000 نفر در کرج و تهران ایجاد می گردد که این امر حرکت بسیار بزرگی در فعالیت های پژوهشی دانشگاه خوارزمی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فضای پژوهشی جدید برای 1000 دانشجو در دانشگاه خوارزمی تأمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای پژوهشی جدید برای 1000 دانشجو در دانشگاه خوارزمی تأمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید