در سی و ششمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرنگاران/فارس سی وششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با آنالیز و تصویب طرح ها و پیشنهادهایی در حوزه های مختلف و تصویب ساخت تقاطع نواب صفوی-احمد بن موسی(ع) تا تایید همکاری شهرداری با دانشگاه علم و صنعت تهران همراه بود.

در سی و ششمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت

سی وششمین جلسه شورای شهر شیراز جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه 19 آبان ماه با 9 دستور کار از جمله آنالیز رهیافتی به افق 1404 شهر شیراز برگزار گردید.

در این جلسه شورا، طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، مبنی بر الزام شهرداری شیراز به اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان حوزه فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، آنالیز شد.

به همین دلیل، شهرداری شیراز ملزم شد تا با رعایت مقررات، اقدامات لازم برای اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی را به عمل آورد.

بعلاوه در ادامه طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره آنالیز درخواست مرکز تربیت تفریحی طوبی نیز از دیگر موضوعاتی بود که مجلس شهری در این هفته به آن ها پرداخت.

بر اساس این طرح، در اختیار گذاری یکی از باغ ها تحت تملک شهرداری شیراز به منظور راه اندازی باغ آموزشی، تربیتی، مهارتی و زیست محیطی (مزرعه طوبی) تصمیم گیری شد که بر اساس آن این موضوع برای آنالیز بیشتر به کمیسیونهای مشترک گردشگری و زیارت و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارسال گردد.

آنالیز و تدوین برنامه شهرداری شیراز از سوی کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاهها نیز از دیگر دستورکارهای این جلسه از شورا بود که با حضور 13 نفر اعضای شورا آنالیز شد و بر اساس ماده این واحده کلیات برنامه توسعه شهرداری شیراز در افق 1404 شامل؛ عناوین اهداف برنامه در راستای تحقق منظره و رویکردهای شورای ششم، مندرج در یک جلد کتاب به توضیح پیوست به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

لازم به ذکر است، در ادامه طرح کمیسیون عمران شورا، درباره الزام شهرداری به اجرای پروژه نواب صفوی ارسالی از کمیسیون های مشترک عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا به تصویب رسید که بر اساس آن شهرداری شیراز مکلف به اجرای ساخت تقاطع نواب صفوی -احمد ابن موسی- کمربندی در سه فاز شد.

بعلاوه بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است با توجه به برنامه زمانبندی فازهای اجرایی پروژه و با لحاظ اولویت برطرف معارض ملکی را در منطقه ها پنج و نه شهرداری انجام داده و برنامه زمانبندی هر سه فاز را به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بعلاوه شهرداری شیراز مکلف است اتصال راست گرد احمدابن موسی به کمربندی را به صورت غیر همسطح بارویکرد کاهش طول رمپ پل اصلی نواب، کاهش دو دهانه اجرای این پل, عدم جابه جایی تأسیسات واقع در انتهای خیابان نواب، کاهش برطرف معارض ملکی برای اجرای راست گرد کمربندی شرق به خیابان نواب اجرا کند.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر شیراز، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره اخذ مجوز انعقاد قرارداد ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک کلان شهر شیراز با دانشگاه علم و صنعت ایران آنالیز شد و بر اساس این ماده واحده به شهرداری شیراز اجازه داده می گردد که نسبت به انعقاد قرارداد ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل ونقل کلانشهر شیراز با دانشگاه علم و صنعت ایران با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری اقدام کند.

بعلاوه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره اختصاص و راه اندازی شعبه ای برای جذب سرمایه گذاران در نمایشگاه بین المللی فارس آنالیز شد و بر اساس این ماده واحده اختصاص و راه اندازی مکان یا شعبه ای تحت عنوان دفتر جذب سرمایه گذاری در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به تصویب رسید و شهرداری شیراز مکلف شد با تعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس مکان مناسب را به منظور دفتر جذب سرمایه گذاری معین کند و نسبت به راه اندازی و فعال کردن دفتر جذب به صورت مداوم و مستمر با امکانات و نیروی انسانی موجود در شهرداری اقدام و نتیجه اقدامات را به صورت فصلی به استحضار استاندار فارس برساند.

در ادامه طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره صدور موافقت نامه اعلام ضابطه بر روی اراضی و املاک واقع در شهر شیراز برای تسهیل در امر سرمایه گذاری به وسیله مالکین و سرمایه گذاران با حضور 13 نفر اعضای شورا تصویب و بر اساس آن شهرداری مکلف شد بر اساس یک فازبندی تعیین، املاک با مالکیت اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی و غیره را که ظرفیت و منافع مالی بیشتری برای سرمایه گذاری در شهر شیراز دارد را شناسایی و ظرف مدت یک ماه ضابطه و طرح پیشنهادی را براساس مقدار تراکم، نوع کاربری و غیره تحت عنوان اعلام ضابطه به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه کند.

در خاتمه طرح کمیسیون مشترک گردشگری و زیارت و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در مورد اختصاص قطعه ای مناسب برای احداث، باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز، با حضور 13 نفر اعضای شورا آنالیز و مقرر شد موضوع برای آنالیز بیشتر به کمیسیون های مشترک گردشگری و زیارت، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اعاده گردد و اعضای محترم شورا در وقت قانونی نظرات خود را مکتوب به کمیسیون مشترک مذکور اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در سی و ششمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سی و ششمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید