فعالیت خانه کتاب شفق پس از 7 سال متوقف می گردد، کاسته شدن 400 متر از فضای فرهنگی تهران!

به گزارش وبلاگ ساعت، محمدتقی حق بین، مدیر خانه کتاب شفق در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به فعالیت این کتابفروشی از دی ماه سال 1394 تا به امروز، گفت: اجاره بهای این ملک طی هفت سال گذشته، از اجاره تمام فروشگاه های شهر کتاب بالاتر بوده و مثل سایر فروشگاه ها پرداخت شده است، حتی با اینکه در یک خیابان فرعی قرار داشت اما تنها کتابفروشی منطقه بود که به کتاب های کودک و نوجوان توجه ویژه ای داشت.

فعالیت خانه کتاب شفق پس از 7 سال متوقف می گردد، کاسته شدن 400 متر از فضای فرهنگی تهران!

وی اضافه نمود: بخش عمده ای از فضای خانه کتاب شفق به بچه ها اختصاص داشت و حتی قبل از باغ کتاب تهران، نخستین بار کتاب ها را در نمایش سطح برای بچه ها قرار داده بودیم و برای مردم منطقه مزیت خوبی بود.

حق بین با بیان اینکه راه های ارتباط با ناشران و مراکز پخش در فروشگاه واقع شده است، ادامه داد: این مراکز کتاب ها را امانی به ما می دادند و طبق یک روال در دوره های چهارماهه تسویه حساب می کردیم؛ بعلاوه کتاب ها تغییر قیمت نداشتند و مردم می توانستند برخلاف رویه بسیاری از کتابفروشی ها طی سال های اخیر کتاب ها را به قیمت پشت جلد خریداری نمایند.

وی بیان نمود: البته منافع مالی ایجاب می نماید که مالکان به عایدیهای بالاتر یا شغل های دیگری این مکان را اجاره بدهند که عایدی بیشتری داشته باشند اما نباید فراموش کرد که اندازه اجاره خانه کتاب شفق مثل فروشگاه های معمولی سطح شهر بود.

حق بین با طرح این موضوع که با تعطیلی این کتابفروشی، 400 متر از فضای فرهنگی تهران کاسته خواهد شد، گفت: من بیش از 30 سال است که در این حوزه فعال هستم، این بار هم در برابر این مسائل ایستادگی می کنم، مسیر کاری خود را ادامه می دهم و در زمینه توسعه ویترین کتاب کوشش می کنم.

وی با بیان اینکه ملک کتاب فروشی به یکی از نهادهای دولتی کشور تعلق دارد، گفت: درحال مکان یابی برای بازگشایی خانه کتاب شفق هستیم تا جوابگوی کتاب دوستان و علاقه مندان این حوزه باشیم. تا زمان جابه جایی مجبور شده ایم که کتاب ها و کالاهای داخل کتابفروشی را با تخفیف به مشتریان عرضه کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فعالیت خانه کتاب شفق پس از 7 سال متوقف می گردد، کاسته شدن 400 متر از فضای فرهنگی تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت خانه کتاب شفق پس از 7 سال متوقف می گردد، کاسته شدن 400 متر از فضای فرهنگی تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید