معرفی فرودگاه بین المللی بوردو

به گزارش وبلاگ ساعت، آشنایی با فرودگاه بین المللی بوردو | Bordeaux-Mérignac Airport

امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های مهم کشور فرانسه را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی بوردو (Bordeaux-Mérignac Airport) که البته به آن فرودگاه بوردو- مریگناک نیز می گویند. این فرودگاه را به عنوان هفتمین فرودگاه پر رفت و آمد نه تنها در بوردو بلکه در کل فرانسه معرفی می کنند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه این فرودگاه، اطلاعات، ترمینال های این فرودگاه، راه های دسترسی به آن و در سرانجام امکانات آن برای مراجعین و مسافرین را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی فرودگاه بین المللی بوردو

تاریخچه فرودگاه بین المللی بوردو

فرودگاه بین المللی بوردو در کنار بسیاری از فرودگاه های معروف دیگر همچون فرودگاه بین المللی شارل دوگل قرار گرفته است اما این مسئله باعث نمی شود که این فرودگاه در حاشیه قرار بگیرد و اهمیتش از بین برود.

بیایید از این عبور کنیم که این فرودگاه در چه سالی ساخته شده است و در عوض به این بپردازیم که در سال 2005 چه اتفاقی پیش آمد که این فرودگاه بر اساس تصمیم نیروی هوایی کشور فرانسه به جمع یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور فرانسه بپیوندد.

همانطور که در همین خط پیش اشاره کردیم، فرودگاه بوردو با تصمیم دولت فرانسه برای تعطیلی موقت سایت هوایی Cazaux و با تصمیم و دخالت مقامات مدنی شهر بوردو و دیگر مقامات فرانسوی تصمیم به اختصاص این فرودگاه برای پروازهای داخلی و خارجی و تقسیم ترافیک هوایی در این منطقه گرفتند، یه صورت امروزی ایجاد شد. این فرودگاه به طور عمده ویژگی های پرواز به مقصد کلان شهر فرانسه یعنی پاریس فگاهی اوقات با ترافیکی بسیار شدید روبرو می شود و به همین علت پروازهای زیادی هستنید که مخصوصا از سمت مسیرهای اروپا و شمال آفریقا به این فرودگاه منتقل می شود.

در فرودگاه بوردو پروازهای مسافرتی و پروازهای تجاری و باری صورت می پذیرد. البته فرودگاه علاوه بر این فعالیت ها، کارهای گوناگون دیگری در حوزه فعالیت های اقتصادی هوایی دیگر نیز انجام می دهد. توسعه فعالیت های این فرودگاه به مقداری تاثیرگذار و مثبت برای منطقه بوردو بوده است که در این منطقه رشد بالای نرخ اقتصادی را به وجود آورده است.

به صورت کلی تاثیر اقتصادی فرودگاه بین المللی بوردو به مقدار 6177 میلیارد یورو به صورت میانگین در سال تخمین زده می شود. حمل و نقل مسافران و فعالیت های تجاری هوایی این فرودگاه به وسیله 20 شرکت هواپیمایی و خطوط مختلف انجام می پذیرد. همچنین تراکم گردشگران به وسیله چارچوب های مختلف مشترک همچون فصول مختلف توریستی مختلف نیز تاثیر گذار است.

به صورت کلی کسانی که مسافر جنوب فرانسه هستند، از مسیرهایی استفاده می کنند که به فرودگاه بین المللی بوردو ختم می شود. در این فرودگاه گروه های هوانوردی و کلاس های عمومی پروازی با هم به فعالیت های مختلف در عرصه تقاضا، هواپیماهای سبک و ارائه دهندگان هلی کوپتر برای فعالیت های مختلف پروازی انجام می شود.

به طور مثال در سال 2008، 10 هزار پرواز از این نوع به تمامی نقاط فرانسه انجام شد. فرودگاه بین المللی بوردو در نزدیکی شهر بوردو فرانسه واقع شده است و هفتمین فرودگاه پررفت و آمد این کشور محسوب می شود. فرودگاه بوردو در منطقه مریناک و در فاصله 12 کیلومتری غرب شهر بوردو قرار گرفته است. در سال 2017 بیش از 6 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند و آن را به هفتمین فرودگاه پررفت و آمد در فرانسه تبدیل کرده اند.

فرودگاه بوردو سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. ایرلاین های مشهوری مثل ایرفرانس، ایزی جت و ولوتا از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی فعالیت هایشان استفاده می کنند. علاوه بر این، ایرلاین هایی مثل بریتیش ایرویز، KLM، لوفت هانزا، رایان ایر و ترکیش ایرلاینز پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بوردو

نام فرودگاه بین المللی بوردو: Bordeaux-Mérignac Airport

کد یاتا: BOD

کد ایکائو: LFBD

نوع فرودگاه: همگانی و نظامی

ارتفاع از سطح دریا: 49 متر

ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا

وب سایت فرودگاه بین المللی بوردو: www.bordeaux.aeroport.fr

ترمینال های فرودگاه بین المللی بوردو

ابن فرودگاه دارای 3 ترمینال مختلف برای امور پروازی و مسافری است. ترمینال A این فرودگاه به پروازهای بین المللی اختصاص داده شده است و ترمینال B آن مختص به هم پروازهای داخلی و هم بین المللی مخصوصا برای دو مقصد بوردو و پاریس است. ترمینال C این فرودگاه نیز به طور کامل از دیگر تاسیسات این فرودگاه جداست و برای خطوط هوایی کم هزینه اختصاص داده شده است. این ترمینال دارای 1 طبقه است که در خود 6 ایستگاه و پارکینگ هواپیما را جای داده است.

امکانات فرودگاه بین المللی بوردو

  • برای شارژ لپ تاپ و یا گوشی همراه خود، مکان های بسیار گسترده ای تعبیه شده است.
  • در صورت دریافت مجوز، علاقه مندان به عکاسی از فرودگاه می توانند بدون مسئله ای به عکاسی از هواپیماها و محیط فرودگاه بکنند.
  • در هر 3 ترمینالی که در این فرودگاه موجود است، رستوران ها، کافه و فروشگاه های مختلفی وجود دارد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بوردو

گزینه های حمل و نقل برای شما، انتخاب های مناسبی را پیش رو می گذارد. با استفاده از اتوبوس شاتل می توانید مستقیما به مرکز شهر و ایستگاه قطار (ایستگاه سن ژان بوردو) برسید. این سرویس یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بوردو است و در مدت زمان 30 دقیقه مسافران را به مرکز شهر می رساند. اتوبوس ها بسیار مدرن و مجهز هستند و همگی مجهز به اینترنت وای فای رایگان و سیستم تهویه مطبوع هستند. علاوه بر اتوبوس اکسپرس، با استفاده از اتوبوس های شهری هم می توانید خود را به مرکز شهر و ایستگاه قطار برسانید. اتوبوس شهری با هزینه ای ارزان تر از اتوبوس اکسپرس شما را به مرکز شهر می رساند و اگر در پی راهی ارزان تر هستید می توانید از این اتوبوس ها استفاده کنید. با این وجود اگر مدت زمان سفر برایتان مهم است شاید اتوبوس اکسپرس را ترجیح بدهید. برخلاف اتوبوس اکسپرس که در نیم ساعت مسافران را به ایستگاه نهایی می رساند با اتوبوس شهری حدود 1 ساعت در راه خواهید بود. فرودگاه بوردو مستقیما به خط راه آهن دسترسی ندارد با این حال قطار را هم جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه بوردو به شما معرفی می کنیم. با استفاده از اتوبوس شاتل و اتوبوس شهری می توان به راحتی و در کمتر از نیم ساعت خود را به ایستگاه قطار سن ژان رساند. تاکسی نیز به عنوان بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بوردو به شما توصیه می شود. ایستگاه تاکسی ها دقیقا بیرون سالن پروازهای ورودی فرودگاه واقع شده است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسی متر محاسبه می کنند، بنابراین وقتی سوار تاکسی شدید حواستان باشد که راننده تاکسی متر را روشن کند.

منبع: الی گشت

به "معرفی فرودگاه بین المللی بوردو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی بوردو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید