برترین تبلت های گیمینگ کدامند؟ از قوی ترین تا به صرفه ترین

به گزارش وبلاگ ساعت، سال های زیادی است که تبلت ها ساخته می شوند. این دستگاه ها در ابتدا تنها نسخه بزرگ شده یک تلفن هوشمند بودند. با گذشته زمان شرکت های سازنده پی بردند که تبلت می تواند چیزی بیش از این باشد. اولین بار در سال 2012 بود که مایکروسافت ایده تبدیل تبلت به یک کامپیوتر را عنوان کرد. این شرکت با عرضه سری سرفیس (Surface) تحولی در دنیای این دستگاه های همراه ایجاد کرد.

برترین تبلت های گیمینگ کدامند؟ از قوی ترین تا به صرفه ترین

سرفیس ها در طول این مدت پیشرفت بسیاری کردند و یکی از ایده های مهم استفاده از پردازنده های قدرتمند لپ تاپ ها برای این محصولات بود. اخیراً ما شاهد تبلت های بسیار قدرتمندی هستیم که از پس کارهای بسیاری برمی آیند. البته هنوز این دستگاه ها نمی توانند جای لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی را بگیرند با این حال بسیار از گذشته قوی تر شده اند.

یکی از نکات مثبت تبلت ها قابل حمل بودن آن ها است. به این معنا که وزن بسیار کمی داشته و همواره می توانید با یک کیف کوچک آن را با خود حمل کنید. از نکات مثبت دیگر می توان به قیمت اشاره نمود. البته این موضوع دوم بستگی به مدل انتخابی شما دارد. با این حال می توان با حدود 15 میلیون تومان نیز یک تبلت خوب و کارآمد خریداری کرد. حال با فهرست برترین تبلت ها برای گیمینگ با ما همراه باشید.

1. ایسوس راگ فلو زی 13 (Asus Rog Flow Z13)

زمانی که شما نام راگ (ROG) را می شنوید قطعاً یاد سری گیمینگ ایسوس میافتید. کاملاً هم درست است. فلو زی 13 برای گیمینگ ساخته شده است. هدف اصلی این تبلت بازی است و به نوعی سرفیس دنیای گیمینگ است. سری فلو به طور کلی به محصولات بسیار باریک و سبک ایسوس تعلق دارد که یک ویژگی خاص دارند. همه محصولات سری فلو دارای یک پرت (Port) اختصاصی ایسوس هستند تا به یک کارت گرافیکی خارجی (External Graphics Card) به نام ایکس جی موبایل (XG Mobile) متصل شوند.

این کارت گرافیکی خارجی باعث خواهد شد که تبلت 13 اینچی شما به یک لپتاپ کامل تبدیل گردد. البته خود تبلت هم بدون کارت گرافیکی خارجی بسیار قدرتمند است. بنابر مدل انتخابی شما این دستگاه می تواند دارای پردازنده Core i7، i9 و i5 باشد. نکته مهم اینجاست که زی 13 به همراه پردازنده گرافیکی مجزا یعنی RTX 3050ti نیز عرضه می گردد. به همین خاطر این تبلت 13 اینچی به شدت قدرتمند است. البته دقت کنید که زی 13 مدل بدون پردازنده گرافیکی مجزا هم دارد.

شما برای این قابل حمل بودن و قدرت باید هزینه پرداخت کنید. به همین خاطر قیمت زی 13 مقرون به صرفه نیست. با اینحال یک دستگاه تمام عیار است. سیستم عامل ویندوز، پردازنده گرافیکی مجزا، پورت ایکس جی، صفحه نمایش بسیار خوب به همراه سیستم خنک نماینده همگی باعث شدند تا زی 13 برترین تبلت گیمینگ باشد.

2. مایکروسافت سرفیس پرو 8 (Microsoft Surface Pro 8)

از اینجای فهرست به بعد توانایی دستگاه ها کاهش پیدا می نماید. سرفیس یک دستگاه ضعیف نیست اما پردازنده آن نسبت به زی 13 بسیار ناتوان تر است. این دستگاه از سری پردازنده G7 اینتل استفاده نموده که برای دستگاه های باریک و سبک ساخته می شوند. به همین خاطر به طور کلی نسبت به زی 13 به شدت ضعیف تر است. همینطور اینکه پردازنده گرافیکی مجزا نداشته و شما باید به سیستم Intel Iris بسنده کنید.

در این مدت گرافیک پردازنده های اینتل هم بهبود زیادی پیدا نموده ولی به اندازه یک پردازنده گرافیکی جدا قدرت ندارند. سرفیس پرو بیشتر برای افرادی مناسب است که گیمینگ سرگرمی آن ها بوده و این دستگاه را صرفاَ برای گیمینگ خریداری نمی نمایند. به دلیل اینکه سرفیس پرو از لحاظ کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب بوده و همینطور اینکه بسیار سبک است. شما می توانید آن را همه جا برده و اصلاً از وزن زیاد آن اذیت نشوید.

سرفیس پرو قیمت زیادی دارد. همینطور اینکه از لحاظ قیمتی به زی 13 بسیار نزدیک است. پس در هنگام خرید هر دو دستگاه خوب فکر کنید که چه کاربری از دستگاه انتظار دارید. به دلیل اینکه سرفیس پرو 8 قطعاً از پس اجرای عناوین AAA تازه بر نخواهد آمد.

3. آیپد پرو 2021 (iPad Pro 2021)

از اینجا به بعد فهرست به مواردی خواهیم پرداخت که دارای سیستم عامل ویندوز نیستند. به همین خاطر بسیاری از بازی ها برایشان عرضه نخواهند شد. در اصل این دستگاه ها دارای سیستم عامل های همراه مثل آیپد او اس (iPad OS) یا اندروید (Android) هستند. وقتی بحث در خصوص تبلت می گردد قطعاً آیپد جایگاه خاصی دارد. آیپد 1 جزو اولین تبلت های ساخته شده در تاریخ است. به همین خاطر اپل سابقه زیادی در این زمینه دارد. در حال حاضر آیپد پرو یکی از برترین تبلت های موجود است.

این دستگاه با داشتن پردازنده قدرتمند ام وان (M1) به همراه صفحه مینی ال ای دی (Mini LED) برای کارهای طراحی و ادیت فیلم و عکس بسیار عالی است. از طرفی برای گیمینگ نیز مناسب است. شما می توانید از آیپد پرو برای استریم بازی ها یا حتی اجرای عناوین موجود در اپ استور بهره ببرید. با وجود محدودیت های اپ استور همچنان عناوین بسیار خوبی روی این فروشگاه وجود دارند. از طرفی چیپ ام وان به شدت قدرتمند بوده و از پس اجرای بازی های همراه به راحتی بر می آید.

نکته بسیار جالب بهینه بودن این پردازنده است. به حدی که با وجود این قدرت بسیار آیپد پرو همچنان یکی از برترین باتری ها را داشته و شما را به راحتی به مدت 1 روز کامل با استفاده زیاد همراهی خواهد نمود. صفحه نمایش آیپد نیز به شدت خوب بوده و برای کارهایی غیر از گیمینگ هم مناسب است. در کنار موارد گفته شده، دوربین جلو و عقب این تبلت نیز بسیار قوی است. با توجه به اینکه آیپد قیمت زیادی هم دارد، امکانات بسیاری هم در اختیار کاربران قرار می دهد.

4. گلکسی تب اس 8 (Galaxy Tab S8)

گلکسی تب اس 8 را می توان برترین تبلت اندرویدی موجود دانست. البته این نام در اصل برای یک مجموعه است. دو برادر بزرگتر اس 8 یعنی اس 8 پلاس و اس 8 الترا هم هستند که بنابر سلیقه افراد می توانند خریداری شوند. تفاوت اصلی مدل های مختلف اس 8 در اندازه صفحه نمایش است. از لحاظ اندازه رم نیز با هم کمی تفاوت دارند. نکته مهم اینجاست که دلیل انتخاب تب اس 8 نسبت به مدل های دیگر اندازه مناسب، قیمت و وزن کم است. اشتباه نکنید این تبلت مقرون به صرفه نیست ولی قیمت خوبی نسبت به رقبا دارد.

از طرفی پردازنده موجود در آن، Snapdragon 8 gen 1 است که قدرت بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه صفحه نمایش این تبلت بی نظیر بوده و برای کارهای طراحی نیز خیلی خوب است. با توجه به قدرت زیاد این پردازنده شما قطعاً از پس اجرای عناوین مختلف بازی ها بر خواهید آمد. همینطور اینکه اگر تصمیم به اجرای برنامه سنگینی گرفتید، نگران نباشید، تبلت شما آن را اجرا خواهد نمود.

یکی از نکات مثبت تبلت های سامسونگ دکس (Dex) است. این قابلیت محیط تبلت را به چیزی مشابه به ویندوز تبدیل خواهد نمود. سیستم عامل شما همان اندروید است اما با ظاهر ویندوز برای افراد زیادی آشنا است. همینطور اینکه برای کارهای متفاوت نیز کاربردی تر است. پس اگر در پی برترین تبلت اندرویدی برای بازی هستید، اصلاً در خیر تب اس 8 شک نکنید.

5. آیپد ایر 2022 (iPad Air 2022)

حال از قسمت پرچمدار به میان رده می رسیم. استفاده از لفظ میان رده برای آیپد ایر کمی عجیب است. به طور کلی نامگذاری اپل در این مدت تغییرات زیادی نموده و زمانی ایر پرچمدار این شرکت بود. آیپد ایر نسبت به آیپد پرو تفاوت چندان زیادی ندارد. صفحه نمایش ایر Liquid Retina بوده و سنسور تشخصی چهره را ندارد. همینطور اینکه اندازه رم آن نیز کمتر است. با اینحال پردازنده آن ام وان بوده که به شدت قدرتمند است.

اینکه شما چرا باید به جای پرو، ایر را انتخاب کنید بستگی به کاربری شما از تبلت دارد. تبلت های پرو برای افراد حرفه ای در زمینه طراحی و کارهای سنگین ساخته شده است. از طرفی دوربین پرو هم به شدت بهتر است. با اینحال دوربین تبلت ها اهمیت چندانی ندارد. از لحاظ صفحه نمایش به دلیل تکنولوژی متفاوت با پرو تفاوت زیادی با آن دارد. با اینحال بد نیست. به همین خاطر شما می توانید ساعت ها با آن کار نموده و از تجربه کار با آن لذت ببرید.

نکته مهم این است که آیپد ایر 2022 نسبت به نسخه قبلی پیشرفت زیادی داشته است. اضافه شدن چیپ ام وان باعث شده تا قدرت زیادی در حد مک بوک پیدا کند. پس مراقب باشید که مدل قبلی را خریداری نکنید. به دلیل اینکه این تفاوت پردازنده باعث خواهد شد تا عمر دستگاه شما نیز کاهش پیدا کند.

6. گلکسی تب اس سون اف ای (Galaxy Tab S7 FE)

تب اس سون اف ای به معنای واقعی یک تبلت میان رده است. این دستگاه در اصل به سری اس 7 تعلق داشته اما چندین ماه بعد از عرضه اس سون، وارد بازار شد. پسوند اف ای مانند گوشی های موبایل به معنای نسخه ضعیف شده است. سامسونگ در این تبلت نهایت سعی خود را نموده که کاربر حس دستگاه مقرون به صرفه را نداشته باشد. به همین خاطر تب اس 7 اف ای به شدت با کیفیت ساخته شده است.

از طرفی صفحه نمایش آن نیز خوب است. نمی توان گفت که در سطح موارد پرچمدار است اما اصلاً آزار دهنده نیست. تنها مشکل بحث پردازنده است. پردازنده اس 7 اف ای میان رده و از سری 765 اسنپدراگون است. به همین خاطر فدرت خیلی زیادی ندارد. با اینحال از پس اجرای تمام عناوین بازی برمی آید. همینطور اینکه اندازه بزرگ این تبلت باعث خواهد شد تا کاربران تجربه خوبی را داشته باشند.

قلم دستگاه نیز در حد پرچمداران نیست اما دقت خوبی داشته و برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مناسب است. نکته بسیار مهم قیمت اس 7 اف ای است. این تبلت قیمت بسیار خوبی داشته و از همه رقبای خود ارزش خرید بیشتری دارد. اگر شما بخواهید این دستگاه را رقیب آیپد ایر بدانید، کاملاً اشتباه است. به دلیل اینکه این دستگاه در رده متفاوتی قرار داشته و با وجود قدرت کمتر، قیمت بسیار پایین تری هم دارد.

7. آیپد 10.2 نسل 9 (iPad 10.2 Gen 9)

آیپد 10.2 مقرون به صرفه ترین تبلت اپل است. این دستگاه را می توان برترین تبلت مقرون به صرفه قیمت دانست. در حال حاضر نیز یکی از برترین دستگاه های موجود بوده و ارزش خرید بسیاری دارد. طراحی 10.2 بسیار کلاسیک بوده و قدیمی است. چیزی که ما در سری اس ای (SE) نیز شاهدش هستیم. اپل در اصل با اینکار نشان می دهد که این دستگاه ها قدیمی و مقرون به صرفه هستند. با اینحال آیپد 10.2 بسیار قدرتمند بوده و از پس اجرای بیشتر عناوین بازی برمی آید.

آیپد 10.2 ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به دلیل اینکه چیم A13 Bionic همچنان یکی از قدرتمندترین موارد موجود بوده و سیستم عامل آی او اس نیز بسیار خوب از آن استفاده می نماید. درست است که قدرت این تبلت به اندازه ایر و پرو نیست ولی قیمت آن نیز بسیار پایین است. شما می توانید از مداد اپل (Apple Pencil) نیز بهره ببرید تا برای طراحی نیز خوب باشد. البته صفحه نمایش این تبلت چندان برای طراحی مناسب نیست و برای اینکار مدل های بالاتر را پیشنهاد می کنیم.

با وجود نکات مثبت و منفی، آیپد 10.2 برترین تبلت مقرون به صرفه قیمت موجود است. این دستگاه بسیار قدرتمند بوده و سبک است. همینطور اینکه اندازه آن نیز چندان بزرگ نیست و برای حمل و نقل بسیار مناسب است.

8. گلکسی تب ای 7 (Galaxy Tab A7)

گلکسی تب ای 7 به شدت مقرون به صرفه قیمت است. به همین خاطر در این فهرست حضور دارد. این تبلت قیمت بسیار خوبی داشته و عملکرد خوبی را نیز در این قیمت ارائه می دهد. به همین خاطر یک سر و گردن از رقبا بهتر عمل می نماید. اگر شما در پی یک تبلت مقرون به صرفه قیمت اندرویدی هستید، ای 7 برترین انتخاب است.

پردازنده موجود در این تبلت قدرت چندانی ندارد. با اینحال از اجرای تعداد زیادی از عناوین بازی بر خواهد آمد. همینطور اینکه از رقبا نیز به شدت بهتر است. طراحی تبلت نیز مدرن بوده و شباهت هایی با موارد دیگر ساخته شده به وسیله سامسونگ دارد. صفحه نمایش این تبلت نیز به نوبه خود قابل تحسین است. البته گفتنی است که برای طراحی اصلاً به آن اکتفا نکنید. با اینحال برای کاربری روزمره و بازی های سبک مناسب است.

در این فهرست ای 7 مقرون به صرفه ترین مورد است. به همین خاطر اگر در پی یک تبلت برای بازی هستید و نمی خواهید هزینه زیادی بکنید، می تواند برترین گزینه باشد. این تبلت برای کاربری مولتی مدیا بسیار مناسب است.

9. آیپد مینی 2021 (iPad Mini 2021)

مورد آخر فهرست، حالت افتخاری دارد. آیپد مینی به این دلیل در فهرست برترین تبلت برای بازی حضور دارد که بسیار کوچک است. همین باعث خواهد شد تا به طرز عجیبی قابل حمل و کوچک باشد. تمام موارد بالا بیش از 10 اینچ و حتی بعضی 13 اینچ صفحه نمایش دارند. این در حالتی است که آیپد مینی تنها 8 اینچ است.

ظاهر تازه آیپد مینی باعث شده تا حالت مدرنی داشته باشد. از طرفی پردازنده این تبلت نیز بسیار قدرتمند بوده و به همین خاطر ارزش خرید بالایی دارد. اگر شما با اندازه آیپد مینی مسئله ای ندارید، قطعاً یکی از برترین انتخاب های موجود است. مخصوصاً برای افرادی که زیاد به مسافرت رفته و نیازمند یک دستگاه کوچک هستند.

جمع بندی

اینکه شما کدام تبلت را خریداری کنید به طور کامل به کاربری شما بستگی دارد. در این فهرست ما کوشش کردیم که بنویسیم کدام تبلت برای چه کاری مناسب است. برای مثال زی 13 برای گیمینگ ساخته شده است. به همین خاطر نیازمند موارد خاصی نیست و به تنهایی از پس اجرای عناوین سنگین بر خواهد آمد.

از طرفی آیپد پرو بیشتر برای طراحی ساخته شده است. به همین خاطر اگر شما قصد خرید یک تبلت را دارید تنها به جنبه گیمینگ آن توجه نکنید. به دلیل اینکه دستگاه های موجود از پس اجرای بیشتر آن ها برمی آیند. نکته اینجاست که باید به کاربری و بودجه خود دقت کنید.

منبع: GamesRadar.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین تبلت های گیمینگ کدامند؟ از قوی ترین تا به صرفه ترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تبلت های گیمینگ کدامند؟ از قوی ترین تا به صرفه ترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید