معمای عجیب و غریب:این گاومیش 40 هزارسال پیش گلوله خورده!

به گزارش وبلاگ ساعت، اتفاقات زیادی وجود دارد که شرح علمی ندارند، یکی از جالب ترین آن ها، فسیل سر یک گاومیش کوهان دار امریکایی که به نظر می رسد سوراخ گلوله را درست در مرکز جمجمه دارد.

معمای عجیب و غریب:این گاومیش 40 هزارسال پیش گلوله خورده!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت، کسانی که مخالف نظریه سوراخ ناشی از گلوله هستند بر این ایده تمرکز می نمایند که ممکن است نوک نیزه باعث این اثر شده باشد، همان سلاح هایی که در حدود 40000 سال پیش برای شکار گاومیش کوهان دار و سایر حیوانات استفاده می شدند. مسئله این نظریه این است که سرعت نیزه به میزان کافی قوی نیست که بتواند چنین سوراخ تمیزی ایجاد کند. بیشتر فسیل هایی که کشف شده اند و به وسیله چنین سلاح های باستانی کشته شده اند دارای شکاف هایی روی جمجمه بوده اند، زیرا معروف است که جمجمه Auroch بسیار سخت تر است، بنابراین سوراخ کردن آن سخت تر است.

بیشتر بخوانید:

نتیجه باورنکردنی ریختن فلز مذاب در لانه مورچه های آتشین / عکس

حضور این جنگنده روس در ایران باعث هراس شدید آمریکا شده! /عکس

این نوع پدیده نه تنها در فسیل های حیوانات، بلکه بر روی جمجمه های بعضی از اولین انسان های خردمند نیز دیده می گردد. یکی از توضیحات عالی در خصوص این جمجمه Kabwe است که به عنوان یکی از مهم ترین یافته های تاریخ مدرن در نظر گرفته می گردد.

جمجمه Kabwe که معمولاً به عنوان جمجمه شکسته شناخته می گردد، یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین فسیل های انسانی آفریقا است. این کشف در سال 1921 در کابوه، زامبیا (که قبلاً به عنوان تپه شکسته شناخته می شد) رخ داد و مدت ها موضوع تحقیق و بحث قابل توجهی در بین دیرینه شناسان بوده است. تصور می گردد جمجمه Kabwe جمجمه یکی از اعضای اولیه گونه هومو هایدلبرگنسیس باشد و عمر آن حدود 300000 سال تخمین زده می گردد. این جمجمه بزرگ با ظرفیت جمجمه ای معادل انسان امروزی تقریباً 1300 سانتی متر مکعب بوده است. استحکام جمجمه Kabwe که شامل برآمدگی های ابروهای بلند و فک بزرگ است، یکی از تعیین ترین ویژگی های آن است. به علت این ویژگی ها، بعضی از کارشناسان معتقدند که این گونه متمایز به نام هومو رودزینسیس شناخته می گردد. طیف وسیعی از رویکردها، از جمله سی تی اسکن و مدل سازی سه بعدی، برای مطالعه جمجمه Kabwe مورد استفاده قرار گرفته اند که داده های مربوط به آناتومی و تکامل آن را نشان می دهد. به عنوان یک فسیل مهم برای مطالعه تکامل اولیه نسل انسان در آفریقا در نظر گرفته می گردد.

از سوی دیگر، جمجمه Kabwe موضوع مناقشه و بحث بوده است، به ویژه در خصوص اینکه آیا این جمجمه گونه ای متفاوت را نشان می دهد یا فقط یک نمونه اولیه از هومو هایدلبرگنسیس است. بعضی از دانشگاهیان بعلاوه صحت تاریخ جمجمه را مورد تردید قرار داده اند، که می تواند پیامدهایی برای موقعیت آن در درخت تکاملی انسان داشته باشد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، جمجمه نیز دارای یک سوراخ بسیار تمیز است. نکته جالب این است که علاوه بر سوراخ کاملاً شفاف، در طرف دیگر جمجمه، شکستگی واضحی از جمجمه وجود دارد که با آسیب ناشی از یک گلوله نشان داده می گردد. هنگامی که گلوله وارد جمجمه می گردد، تکه تکه می گردد، بنابراین سوراخ بسیار بزرگتری در طرف دیگر ایجاد می گردد یا استخوان به طور کامل، در این مورد، جمجمه خرد می گردد. به طرز عجیبی، وجود این ویژگی های فوق العاده منحصربه فرد از توصیفات جمجمه Kabwe در صفحات مؤسسه اسمیتسونیان و موزه تاریخ طبیعی لندن حذف شده است، علی رغم این واقعیت که عکس های آن ها به وضوح سوراخ جمجمه را نشان می دهند.

منبع :هیستوری آف یستردی

227227

منبع: خبرآنلاین

به "معمای عجیب و غریب:این گاومیش 40 هزارسال پیش گلوله خورده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای عجیب و غریب:این گاومیش 40 هزارسال پیش گلوله خورده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید