موزه آینده؛ زیباترین بنای دنیا در دبی افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت، موزه آینده دبی در حال آماده شدن برای جشن افتتاح است و انتظار می رود مهمانانی از سراسر دنیا در این مراسم حضورداشته باشند. این موزه که در کنار برج های امارات در جاده شیخ زاید واقع شده در تاریخ 22 فوریه، 22/2/2022، افتتاح خواهد شد.

موزه آینده؛ زیباترین بنای دنیا در دبی افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت، به تازگی ویدئویی در رابطه با موزه آینده که به وسیله دفتر رسانه ای دولت دبی توییت شده بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ویدئوی 30 ثانیه ای نشان می دهد که قسمتی از دیواره بنای موزه باز شده و یک شی پرنده شبیه سفینه فضایی وارد ساختمان آن که زیباترین بنای دنیا نام گرفته، می گردد. صحنه ای که انگار از دل خواب وخیال و یا فیلم های تخیلی درباره آینده آمده است، اما با توجه به ظاهر این بنا، هدف آن و رویکردی که به آینده دارد، چندان هم دور از فکر و غیرقابل باور نیست.

بنا به گفته مقامات امارات متحده عربی این ساختمان یک اعجاز معماری و مهندسی است که با اطمینان گذشته و آینده را در بر می گیرد و فناوری پیشرفته را با هنرهای سنتی در هم می آمیزد.

بعلاوه می توان گفت که این بنا نمادی از زبان عربی است؛ نمای بیرونی این موزه شعری از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است که به وسیله متار بن لاحج خوشنویسی شده است.

فرم بنا آینده نگر است و این امیدواری وجود دارد که این ساختمان به ویژه در دبی مسیری تازه و به دور از برج های مرتفعی که در همه جا بر آسمان تسلط دارند باز کند.

منبع: فرارو

به "موزه آینده؛ زیباترین بنای دنیا در دبی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه آینده؛ زیباترین بنای دنیا در دبی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید