پوشیدنی های هوشمند اغلب به کار نمی آیند!

به گزارش وبلاگ ساعت، تحقیقاتی که به وسیله گارتنر اجرا شده حاکی از آن است 29 درصد از ساعت های هوشمند و 30 درصد از مچ بندهای ورزشی و حفظ تناسب اندام بعد از گذشت مدتی از خریداری آنها کنار گذاشته می شوند و دیگر به کار نمی آیند.

پوشیدنی های هوشمند اغلب به کار نمی آیند!

البته؛ اگر چه تعداد کاربرانی که به خرید پوشیدنی های هوشمند علاقه مند هستند کم نیست، اما آنالیز های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد یک سوم این پوشیدنی ها بعد از خریداری کنار گذاشته می شوند. در ادامه با وبلاگ ساعت همراه باشید.

در تحقیق یاد شده بیش از 9500 نفر از مصرف کنندگان و کاربران این نوع ابزار و تجهیزات از استرالیا، انگلیس و آمریکا در حد فاصل ماه های ژوئن تا آگوست مورد پرسش قرار گرفته و از آنها در خصوص نگرش شان به این نوع ابزار و وسایل سوالاتی مطرح شده است.

بعلاوه کوشش شده تا رفتارهای آنان در زمان خرید ساعت های هوشمند، مچ بندهای حفظ تناسب اندام و عینک های واقعیت مجازی مورد آنالیز قرار گیرد. دلیل اصلی عدم استفاده از این وسایل این بوده که کاربران آنها را دارای فایده تشخیص نداده، از آنها خسته شده بودند یا وسایل یاد شده شکسته شده و آسیب دیده بودند.

تحلیل گران گارتنر بر این اعتقادند؛ توقف استفاده از ابزار یاد شده یک مشکل جدی برای صنعت فراوری پوشیدنی های هوشمند است و آینده صنعت مذکور را مورد تهدید قرار می دهد. برای حل این مشکل باید کارآیی ابزار یاد شده افزایش پیا کند تا انگیزه بیشتری برای خرید و استفاده از آنها به وجود بیاید.

گارتنر نرخ پذیرش و تمایل به استفاده از ساعت های هوشمند را تنها ده درصد تشخیص داده، اما می گوید این رقم در خصوص مچ بندهای حفظ تناسب اندام 19 درصد و در خصوص هدست ها و عینک های واقعیت مجازی تنها 8 درصد است.

علاوه بر عدم تعریف کارآیی مناسب برای این ابزار و وسایل قیمت بالای آنها هم مانعی در برابر خریدشان به شمار می آید. بیشترین نرخ اندازه استفاده از ساعت های هوشمند با 12 درصد مربوط به آمریکا بوده و انگلیس و استرالیا با 9 و 7 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

منبع: الی گشت

به "پوشیدنی های هوشمند اغلب به کار نمی آیند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشیدنی های هوشمند اغلب به کار نمی آیند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید