چگونه ویندوز 11 را ریست فکتوری کنیم؟ (بازگشت به شرایط روز اول)

به گزارش وبلاگ ساعت، گاهی اوقات مسائل کامپیوتر آنقدر زیاد می گردد که در نهایت چاره ای جز ریست کردن ویندوز ندارید. با این کار تمام برنامه ها و تنظیمات پاک می شوند و می توانید مانند روز اول از سیستم خود بهره ببرید. زمانی که کامپیوتر را ریست فکتوری می کنید، ویندوز 11 به شما اجازه می دهد که از بین حفظ یا پاک کردن فایل های شخصی دست به انتخاب بزنید. البته در هر دو حالت تمام برنامه ها و تنظیمات حذف می شوند. در هر صورت قبل از اینکه چنین کاری را انجام دهید، توصیه می کنیم از فایل ها و برنامه ها بک آپ بگیرید تا با مشکل روبرو نشوید.

چگونه ویندوز 11 را ریست فکتوری کنیم؟ (بازگشت به شرایط روز اول)

چگونگی انجام ریست فکتوری ویندوز 11

برای انجام این فرایند، ابتدا راهی بخش Settings ویندوز 11 شوید. برای این کار می توانید کلید های Windows+i را بفشارید. در این بخش در پنل سمت چپ روی گزینه System کلیک کنید.

سپس در صفحه System روی گزینه Recovery کلیک کنید.

در ادامه در کنار گزینه Reset this PC، دکمه Reset PC را کلیک کنید.

با این کار پنجره Reset this PC پدیدار می گردد که از بین دو گزینه باید دست به انتخاب بزنید:

  • Keep My Files: با انتخاب این گزینه، صرفا برنامه ها و تنظیمات حذف می شوند ولی فایل های شخصی باقی می مانند.
  • Remove Everything: با انتخاب این گزینه هم در کنار حذف برنامه ها و تنظیمات، فایل های شخصی هم پاک می شوند. مثلا اگر می خواهید لپ تاپ خود را به فروش برسانید، باید حتما این گزینه را انتخاب کنید.

در مرحله بعد با صفحه How Would You Like to Reinstall Windows روبرو می شوید. با توجه به شرایط اینترنت ایران، بهتر است گزینه دوم یعنی Local Reinstall را انتخاب کنید که بدون استفاده از اینترنت، فرایند نصب مجدد فایل های سیستمی صورت می گیرد.

با تمام شدن این فرایند، می توانید از سیستم خود مانند روز اول بهره ببرید و احتمالا مسائل نرم افزاری که با آن ها دست و پنجه نرم می کردید، رفع شده است. فقط برای نصب برنامه ها و تغییر تنظیمات توجه بیشتری نشان دهید تا بار دیگر با مشکل روبرو نشوید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه ویندوز 11 را ریست فکتوری کنیم؟ (بازگشت به شرایط روز اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویندوز 11 را ریست فکتوری کنیم؟ (بازگشت به شرایط روز اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید