یک ماشین اروپایی با اصالت آلمانی در راه ایران ، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت، گجت نیوز نوشت: اشکودا کاروک به عنوان یک کراس اوور کامپکت اروپایی به زودی به بازار ایران خواهد آمد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور جمع و جور آشنا خواهیم شد.

یک ماشین اروپایی با اصالت آلمانی در راه ایران ، عکس

اشکودا کاروک که با تکنولوژی و قوای محرکه گروه فولکس واگن به فراوری رسیده از کیفیت و استانداردی در سطح خودروهای اروپایی بهره می برد؛ به گونه ای که در سال 2019 لقب پرفروش ترین محصول اشکودا را از آن خود کرد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

بخش طراحی

اشکودا کاروک برای نخستین بار در سال 2017 روانه بازارهای هدف از جمله چین، اسلواکی، روسیه و جمهوری چک شده و توانسته در این کشورها حضور موفقی را تجربه کند. نسل این خودرو تا به امروز تغییر پیدا نکرده، اما در سال 2022 یک نسخه فیس لیفت آن با تغییرات جزئی روانه بازار شده است.

اشکودا کاروک از طراحی ساده، اما منظمی بهره می برد. عدم وجود خطوط و حجم دهی های زیاد در این خودرو باعث شده تا بتواند در بازارهای هدف نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

در کابین این خودرو نیز همچون نمای بیرونی شاهد طراحی ساده ای هستیم. هرچند کابین آن همچون خودروهای چینی به روز و پیشرفته به نظر نمی رسد، اما دارای ارگونومی مناسبی بوده و راننده می تواند به امکانات مختلف دسترسی مناسبی داشته باشد.

مشخصات فنی اشکودا کاروک

اشکودا کاروک در بازارهای جهانی با قیمت بیش از 25 هزار دلار به فروش می رسد، اما نسخه هایی از این خودرو که در بازار چین به فروش می رسند کمتر از 20 هزار دلار بوده و برای واردات به ایران مناسب هستند. این خودرو در بازار چین با دو موتور قابل سفارش است. مدل پایه این کراس اوور به یک موتور 1.2 لیتری توربو مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 116 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر را به فراوری برساند.

نسخه قدرمندتر این خودرو نیز از موتور 1.4 لیتری توربو بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر را فراوری کند. قدرت فراوری شده از این دو پیشرانه به وسیله گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می گردد.

اشکودا کاروک به علت مهندسی اروپایی خود نسبت به چینی ها هم رده خود در بازار ایران عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت. این خودرو در نسخه 1.2 لیتری ظرف مدت 11.1 ثانیه و در نسخه 1.4 لیتری ظرف مدت 9.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو در نسخه 1.2 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.8 لیتر و در نسخه 1.4 لیتری نیز حدود 6 لیتر سوخت مصرف می نماید.

معایب و مزایا

از مزایای اشکودا کاروک می توان به مصرف سوخت پایین، تکنولوژی فولکس واگن آلمان و کیفیت ساخت بالا اشاره نمود. مواردی چون طراحی ساده و زیاد نبودن آپشن ها نیز جزو معایب این خودرو به شمار می روند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "یک ماشین اروپایی با اصالت آلمانی در راه ایران ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماشین اروپایی با اصالت آلمانی در راه ایران ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید