گلایه مسافران از گران فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارشات منتشر گشته، گلایه مسافران از گران فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد.

گلایه مسافران از گران فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد

24 دی گذشته بود که با حضور نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی، پلیس امنیت مالی و پلیس فرودگاه از فرودگاه مهرآباد انجام شد که طی آن دفتر فروش 2 ایرلاین متخلف پلمب و اعلام شد جریمه 10 برابری همراه با استرداد مبالغ مازاد دریافتی در انتظار ایرلاین های متخلف خواهد بود.

عدم نصب و بکارگیری نرخ نامه بلیت های پرواز داخلی و خارجی (که جزو الزامات قانونی است)، عدم رعایت سقف اندازه نرخ مصوب، اعلام نرخ ها برخلاف واقع، با تعلل و گاهی اوقات به صورت سلیقه ای از جمله تخلفات این دفاتر فروش بود.

بعلاوه در خاتمه این گشت مشترک، علیه 9 شرکت متخلف که همگی از بخش خصوصی بودند اعلام جرم و 2 دفتر فروش شرکت های هواپیمایی که نسبت به سایرین شرایط حاد یا بحرانی تری داشتند، به سبب عدم همکاری مناسب به طور موقت با نصب اطلاعیه پلمب شدند.

با این حال، طی روزهای گذشته تماس های مردمی با خبرگزاری حاکی از آن است که گران فروشی بلیت به اشکال و انحای دیگری همچنان ادامه دارد و ایرلاین ها نیز جوابگو نیستند.

یکی از این مسافران گفت: در حالی که ابتدای بهمن بلیت پرواز تهران- مشهد را رزرو نموده و پول هر دو مسیر رفت و برگشت را پرداخت نموده بودم، کمتر از یک هفته به پرواز، کنسل شدن پرواز برگشت را اعلام کردند.

وی با اشاره به بهانه خرابی هواپیما از سوی مسئولان ایرلاین مربوطه در فاصله یک هفته تا پرواز و عجیب بودن مطرح شدن این مساله بیان داشت: این در حالی است که هیچ جایگزینی برای پرواز لغو شده در نظر گرفته نشد و ایرلاین خود را موظف به پرداخت خسارت هم نمی داند.

مسافر دیگری در همین زمینه با مطرح کردن مسئله ای مشابه و لغو پرواز از سوی یکی از ایرلاین ها گفت: این ایرلاین فقط به بازپرداخت اصل پول بلیت برگشت آن هم 20 روز پس از خرید اکتفا کرد. این در حالی است که برای انجام این سفر از قبل برنامه ریزی نموده بودیم و حتی رزرو هتل نیز انجام دادیم.

بر پایه این گزارش، ارائه پیشنهاد خرید بلیت ایرلاین دیگری با نرخ حدود یک میلیون تومان بالاتر از موارد مشابهی بوده که مسافران معترض عنوان کردند.

پیشتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی باید مقررات را به طور کامل رعایت نمایند، گفت: عزم این وزارتخانه و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری به حداقل رسیدن سوداگری ها و دلالی ها در بلیت هواپیماها است.

وی به برخورد تعزیراتی صورت گرفته با برخی ایرلاین ها در هفته های گذشته به علت گران فروشی بلیت هواپیما اشاره و اعلام نمود: همه 18 شرکت هواپیمایی باید مقررات را به طور کامل رعایت نمایند.

بذرپاش ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت مقرون به صرفه لیتری 600 تومانی در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می گیرد، بعلاوه در حوزه ترخیص قطعات و بدهی هایی که شرکت های هواپیمایی به فرودگاه ها دارند، تسهیلاتی ارائه شده و همراهی هایی انجام می گردد و حتی در موضوع قیمت ها در پروازهای خارجی به آنها یاری هایی می گردد، توقع داریم همه ایرلاین ها مقررات را رعایت نمایند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: در این زمینه تصمیمات راهبردی در حوزه فرودگاهی، شیوه عرضه بلیت، مجوزهای پروازی و...نیز در حال اتخاذ شدن است و باید اصلاحات اساسی انجام گردد.

وی توضیح داد: باید برخی استانداردها، رویه ها و مجوزها اصلاح گردد تا اگر مقرراتی وضع شد، امکان انحراف از آنها به حداقل برسد.

پیشتر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برخورد قانونی با گران فروشی بلیت هواپیما صورت گرفته است، هشدار داد: برخورد شدید و حتی لغو امتیاز در انتظار آن دسته از افراد سودجو و پلتفرم (سکو) هایی خواهد بود که با توجه به شرایط موجود در حال سوءاستفاده هستند.

بر پایه این گزارش، مقرون به صرفه بودن بلیت برخی مسیرهای پروازی سبب شده تا برخی شرکت های هواپیمایی درخواست هایی برای افزایش قیمت ها داشته باشند. این موضوع به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ارجاع داده شده تا با تک تک این شرکت ها و بعلاوه سازمان هواپیمایی کشوری جلساتی برگزار و اسناد مالی آنالیز و حسابرسی گردد.

منبع: همگردی

به "گلایه مسافران از گران فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه مسافران از گران فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید