یک نماینده مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرنگاران/اصفهان عضو هیئت داوری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه اصفهان گفت: هر کاندیدایی که میخواهد وارد مجلس گردد باید یک دوره توضیح وظایف نمایندگان مجلس را خوانده باشد.

یک نماینده مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند

هادی یزدانی در گفت وگو با وبلاگ ساعت در مورد اینکه چرا مردم باید از حق رأی خودشان استفاده نمایند، اظهار کرد: بدون شک حضور مردم در هر انتخاباتی می تواند اتحاد و همدلی را در کشور در پی داشته باشد و هر وقت فرایند انتخاباتی و مفهوم انتخاباتی شکل بگیرد مردم در انتخابات شرکت می نمایند. مفهوم انتخابات این است که شما می توانید از بین چند گزاره انتخاب کنید و اگر این مفهوم شکل بگیرد و کسی از حق خودش برای انتخاب کردن بگذرد کاری بر خلاف خِرد فردی و جمعی انجام داده است.

وی در مورد ویژگی های یک انتخاب درست و کاندیدای اصلح، گفت: هر کاندیدایی که میخواهد وارد مجلس گردد باید یک دوره توضیح وظایف نمایندگان مجلس را خوانده باشد. برای مثال نماینده ای داشته ایم که نمایندگی مجلس را با یک والی 500 سال قبل اشتباه گرفته است و در جزئی ترین مسائل اجرایی در سطح استان اصفهان دخالت می نماید.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه اصفهان، اضافه کرد: یک نماینده مجلس دو وظیفه تقنینی و نظارتی دارد و هیچ جا برای یک نماینده وظیفه اجرایی نوشته نشده است و به اندازه کافی آن دو توضیح وظیفه، بزرگ است که دیگر نماینده نخواهد در مسائل اجرایی دخالت کند و به توضیح وظایف خودش بپردازد.

یزدانی توضیح داد: یک کاندیدای ایده آل باید یک تیم پشت سر خودش داشته باشد، تیمی که بتواند برایش کار کارشناسی انجام دهد و این فرد در راستای اهداف کار خودش را انجام دهد. این تیم قدرتمند هم حول احزاب خودش شکل گرفته است. بنابراین مردم باید کاندیداهایی را انتخاب نمایند که این ویژگی ها را داشته باشد تا یک انتخاب درست شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک نماینده مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نماینده مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید