تمدید ویزای ایران

به گزارش وبلاگ ساعت، اگر مسافر خارجی شما بخواهد اقامتش را در ایران تمدید کند چطور می توانید یاریش کنید؟ روند تمدید ویزای ایران مراحل مختلفی دارد و برای این کار مدارک مختلفی باید آماده کنید. پس اگر مسافرتان تصمیم گرفته مدت بیشتری در ایران بماند، روی یاری ما حساب کنید. ما برای مشاوره، اطلاع از مدارک و هزینه تمدید و تکمیل فرم های تمدید ویزا به شما و مهمان تان یاری می کنیم. در این باره بیشتر بخوانید.

تمدید ویزای ایران

تمدید ویزای ایران

مدت اعتبار ویزای ایران برای اتباع کشورهای خارجی 30 روزه است و مسافران پس از دریافت ویزا می توانند 30 روز در ایران اقامت داشته باشند. جهانگردان و افرادی که برای ورود به ایران ویزای تجاری دارند، یعنی برای انجام امور تجاری، بازرگانی یا اداری به ایران می آیند، هم می توانند ویزای شان را تمدید نمایند. این افراد باید شخصا به پلیس اتباع خارجی مراجعه و درخواست تمدید ویزا نمایند. به همراه داشتن پاسپورت و ویزای ایران شان هم برای درخواست تمدید ویزا الزامی است. یادتان باشد پلیس اتباع خارجی است که تصمیم نهایی را برای تمدید یا عدم تمدید ویزا می گیرد و تمدید ویزا طبق نظر پلیس اتباع خارجی صورت می گیرد. با توجه به اینکه مهمان شما برای تمدید ویزا شخصا به پلیس اتباع خارجی مراجعه کند، اما برای تکمیل فرم ها و واریز وجه به یاری و هدایت شما احتیاج دارد.

ویزای ایران انواع مختلف دارد مانند: ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای کثیرالمسافرت (مولتی/ مولتی پل)، ویزای ترانزیت، ویزای فرودگاهی و ویزای اقوام. این دسته بندی با توجه به نوع فعالیت و دفعات ورود به ایران صورت می گیرد. طبیعی است که روند تمدید ویزا برای ویزاهای مختلف فرق دارد:

تمدید ویزای توریستی

اتباع کشورهای خارجی می توانند به وسیله آژانس های مسافرتی و مراکز توریستی و پس از اخذ ویزا به عنوان جهانگرد به ایران سفر نمایند. اگر ویزای مسافر شما از نوع ویزای توریستی 30 روزه باشد، می تواند برای تمدید آن به مدت 30 روز دیگر اقدام کند. اما اگر ویزای 15 روزه فرودگاهی داشته باشد، ممکن است فقط بتواند برای 15 روز بیشتر تمدیدش کند. طبق اطلاعیه پلیس اتباع خارجی، مسافران امکان تمدید ویزای خود را تا 2 بار دارند.

تمدید ویزای تجاری

اگر مسافر شما برای انجام امور تجاری، بازرگانی یا اداری به ایران آمده و میخواهد ویزایش را تمدید کند باید شخصا به پلیس اتباع خارجی مراجعه کند و پاسپورتش را هم به همراه داشته باشد. امکان تمدید ویزای تجاری یا کاری ایران برای اتباع خارجی با همکاری پلیس اتباع خارجی و وزارت کار و رفاه اجتماعی (دپارتمان اتباع خارجی) وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر مسافر شما بخواهد درخواست تمدید ویزا کند، این درخواست باید از جانب میزبان ایرانی اش باشد.

چه زمانی برای درخواست تمدید ویزا اقدام کنیم؟

اگر مسافر شما قصد تمدید ویزایش را دارد، بهتر است قبل از اینکه تاریخ اعتبار ویزا تمام گردد برای تمدید آن اقدام کند. 1 تا 3 روز قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا زمان مناسبی برای درخواست تمدید است. ویزای ایران را می توانید در شهرهای بزرگ تمدید کنید، مثلا در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز. از آنجایی که ممکن است دفاتر پلیس اتباع خارجی شلوغ باشند، بهتر است اول وقت به این دفاتر مراجعه کنید تا روند کارتان زودتر آغاز گردد. به علاوه، هر چه زودتر روند تمدید ویزا را آغاز کنید احتمال اینکه ویزای مسافرتان زودتر تمدید بگردد بیشتر است.

چه مدارکی برای تمدید ویزا ضروری است؟

  1. دو قطعه عکس 4*6 (عکس خانم ها باید با روسری باشد.)
  2. تکمیل فرم درخواست تمدید ویزا
  3. کپی صفحات پاسپورت و ویزای ایران
  4. تمبر ورودی
  5. پرداخت هزینه تمدید ویزا

در زمان درخواست تمدید ویزا ممکن است از مسافر شما سوال نمایند به چه دلیلی قصد تمدید ویزایش را دارد. اگر ویزای او ویزای جهانگردی و جهانگردی است و قصد ایرانگردی دارد، باید شرح دهد می خواهد کدام شهرها یا جاذبه های ایران را ببیند. و اگر ویزای او تجاری و کاری است، باید دلایل کاری تمدید ویزایش را شرح دهد. زمان لازم برای تمدید ویزا معمولا در یک روز کاری و بین 1 تا 4 ساعت انجام می گردد. اما اگر در این زمان ویزا تمدید نگردد، پاسپورت مسافر تا آماده شدن ویزا نزد اداره پلیس اتباع خارجی می ماند.

اعتبار ویزای تمدیدشده چقدر است؟

اگر پلیس اتباع خارجی با تمدید ویزای توریستی یا تجاری مسافر موافقت کند، ویزای او تا 30 روز بیشتر اعتبار خواهد داشت. و مسافر می تواند مجموعا تا 60 روز در ایران اقامت داشته باشد. امکان تمدید ویزای ایران برای بار دوم هم وجود دارد. که در صورت مسافر با تایید پلیس اتباع خارجی می تواند مجموعا مدت 90 روز در ایران اقامت داشته باشد. البته توجه داشته باشید که تمدید ویزا تا 90 روز به نسبت سخت تر خواهد بود. در صورتی که مسافر ویزای 15 روزه فرودگاهی ایران را داشته باشد، در صورت درخواست برای تمدید و با تایید پلیس اتباع خارجی، ویزایش فقط 15 روز دیگر تمدید خواهد شد.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ ساعت

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "تمدید ویزای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید ویزای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید