650 پرستار کردستانی به کرونا مبتلا شدند

به گزارش وبلاگ ساعت، عضو هیات نظام پرستاری سنندج گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز، 650 نفر از کادر پرستاری استان به این ویروس مبتلا شده و یک نفر نیز به جمع شهدای مدافع سلامت پیوسته است.

650 پرستار کردستانی به کرونا مبتلا شدند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ساعت، لقمان شریفی روز پنجشنبه گفت: از زمان شیوع این ویروس نظم شغلی کادر پرستاری با اختلال روبرو شده و در برخی مراکز درمانی، مرخصی استعلاجی همکاران بدلیل ابتلا به کرونا باعث فشار کاری مضاعف بر سایرین شده است.

وی اضافه نمود: با وجود تمام این مسائل کادر پرستاری همچنان با تلاشی مثال زدنی در خدمت بیماران هستند، ضمن اینکه تعداد زیادی از پرسنل نیز بدلیل خدمت در بخش های کرونا چندین ماه است در قرنطینه خانوادگی بسر می برند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری سنندج یادآور شد: در حال حاضر بیش از چهار هزار کادر پرستاری در سطح استان خدمت می نمایند که بیش از یک هزار و 500 نفر از آن ها عضو سازمان نظام پرستاری سنندج هستند.

وی به مسائل شغلی این قشر اشاره نمود و گفت: یکی از مسائل پرستاری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که پس از گذشت 14 سال از تصویب آن در مجلس، هنوز اجرایی نشده است.

شریفی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل این قشر مربوط به نیرو های شرکتی است، اضافه نمود: از اسفند سال 98 امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری برای نیرو های طرف قرارداد با وزارت بهداشت اجرایی شده که نیرو های شرکتی با توجه به قرارداد با شرکت خصوصی بهره ای از آن نبرده اند.

وی اضافه نمود: برای جبران این اختلاف و افزایش حقوق نیرو های شرکتی قرار بود در سراسر کشور حقوق نیرو های شرکتی 35 درصد افزایش یابد که پس از سپری شدن 9 ماه از سال 99 تا به امروز در کردستان اجرایی نشده که امید است با همت مسوولان مسائل این قشر برطرف گردد.

در حال حاضر شهر های استان کردستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا در شرایط زرد واقع شده است.

155 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 88 نفر در سنندج، 16 نفر در سقز، 4 نفر در مریوان، 14 نفر در قروه، 9 نفر در کامیاران، 10 نفر در بانه، 7 نفر در بیجار، 4 نفر در دیواندره و 1 نفر در دهگلان و 2 نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر چهارشنبه دهم دی در مجموع 6 هزار و 272 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و 149 بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تا به امروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و 218 هزار و 753 نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 55 هزار و 95 نفر رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "650 پرستار کردستانی به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "650 پرستار کردستانی به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید