آیفون SE تازه با طراحی قدیمی و چیپست A15 معرفی گردید

به گزارش وبلاگ ساعت، همان طور که انتظار داشتیم، اپل دقایقی قبل از آیفون SE نو رونمایی کرد که از بین مهم ترین ویژگی های آن می توانیم به طراحی مشابه نسل قبلی، بهره گیری از چیپست نو و پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره کنیم.

آیفون SE تازه با طراحی قدیمی و چیپست A15 معرفی گردید

طراحی قدیمی هم به معنای استفاده دوباره از نمایشگر 4.7 اینچی LCD و دکمه هوم حاوی تاچ آی دی است. نسل دوم آیفون SE با چیپست A13 راهی بازار شد ولی نسل سوم این گوشی از تراشه A15 بهره می برد که برای سری آیفون 13 هم استفاده شده است. کاربران برای خرید آن می توانند بین 3 مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی دست به انتخاب بزنند.

بر روی این نمایشگر محافظ سرامیکی تعبیه شده که اپل در سال 2020 برای اولین بار به استفاده از آن روی آورد. محافظ سرامیکی در کل دوام نمایشگر در برابر ضربات را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در پنل پشتی این گوشی همچنان شاهد دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی هستیم ولی اپل اعلام نموده که با توجه به بهره گیری از چیپست A15 و بهبود پردازش تصاویر، در زمینه عکاسی نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، آیفون SE 3 از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نماید که در بعضی کشورها این موضوع اهمیت زیادی برای کاربران دارد و احتمالا منجر به افزایش آمار فروش این گوشی خواهد شد.

اپل مانند نسل قبلی قیمت پایه 429 دلار را برای این گوشی در نظر گرفته که این یعنی رقیب مستقیم میان رده های ارزان اندرویدی خواهد بود. اگرچه بسیاری از گوشی های مبتنی بر همین قیمت از ویژگی های جذابی مانند نمایشگر بزرگ تر و بهتر و بعلاوه دوربین های قدرتمندتر بهره می برند، ولی این گوشی به لطف استفاده از چیپست بسیار قدرتمند و البته زیست بوم وسوسه برانگیز اپل، بدون شک مورد توجه میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا قرار می گیرد.

آیفون SE تازه از 18 مارس (27 اسفند) روانه بازار دنیای خواهد شد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون SE تازه با طراحی قدیمی و چیپست A15 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE تازه با طراحی قدیمی و چیپست A15 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید