استقبال کمرنگ از مسکن دولتی؛ فقط 330 هزار نفر پول ریختند

به گزارش وبلاگ ساعت، جزئیات تازه ترین گزارشی که در مورد شرایط طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال به وسیله سازمان ملی زمین و مسکن وابسته به وزارت راه وشهرسازی منتشر شده، حاکی است، از بین یک میلیون و 512 هزار نفر حائز شرایط فعال در این طرح تنها 333 هزار نفر اقدام به واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی نموده اند.

استقبال کمرنگ از مسکن دولتی؛ فقط 330 هزار نفر پول ریختند

به گزارش دنیای اقتصاد، این موضوع نشان می دهد از میان متقاضیانی که بعد از واجد شرایط شناخته شدن و ارسال پیامک، اقدام به تکمیل مدارک خود نموده اند (متقاضیان فعال)، یک میلیون و179 هزار نفر، هنوز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام ننموده اند. این در حالی است که دولت اعلام نموده است، بعد از ارسال سومین پیامک به این افراد، فقط یک ماه ونیم فرصت دارند که نسبت به واریز آورده اولیه در شبکه بانکی اقدام نمایند.

این آمار یک میلیون و179 هزار نفری، البته، حداقل تعداد تماشاچی ها در مسکن دولتی را نشان می دهد. چرا که بر اساس تعداد متقاضیان فعال یعنی افرادی که بعد از واجد شرایط شناخته شدن وارسال پیامک به آن ها برای تکمیل مدارک، مراجعه نموده و ثبت نام خود را کامل نموده اند، محاسبه شده است.

این در حالی است که بیش از 3 میلیون نفر از ثبت نام نماینده ها در مرحله اول پالایش، واجد شرایط شناخته شده، اما آمار ها نشان می دهد بیش از نیمی از آن ها برای تکمیل ثبت نام خود، مراجعه ننموده اند. با این حال، از آنجا که شرط نهایی برای قرارگرفتن متقاضیان در فهرست نهایی افراد واجد شرایط مسکن دولتی، افتتاح حساب و واریز سهم آورده متقاضی است عملا هم اکنون تنها 333 هزار متقاضی، از مجموع بیش از 3 میلیون نفر متقاضی واجد شرایط و بیش از یک و نیم میلیون نفر متقاضی فعال که اقدام به تکمیل مدارک خود نموده اند، متقاضی پای کار در این طرح هستند.

گزارش سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین شرایط پروژه های نهضت ملی مسکن حاکی از آن است که بیش از 5 میلیون و 551 هزار نفر تا به امروز در این طرح ثبت نام نموده اند که از این میان حدود 3 میلیون و 827 هزار نفر حائز شرایط، یک میلیون و 512 هزار نفر حائز شرایط فعال و بیش از یک میلیون و 294 هزار نفر نیز مورد تایید نهایی تجمعی قرار گرفته اند. تا به امروز (دهه اول مهرماه امسال) حدود 500 هزار نفر از 5 میلیون نفر ثبت نام نماینده به افتتاح حساب اقدام نموده اند و تخصیص پروژه نیز برای آن ها اجرا شده است. بر این اساس حدود 298 هزار نفر متقاضی تخصیص پروژه بوده و حدود 333 هزار نفر، آورده اولیه 40 میلیون تومانی خود را واریز نموده اند.

مطابق قانون، چنانچه متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه ننمایند از سامانه ثمن (سامانه طرح نهضت ملی مسکن) حذف خواهند شد.

منبع: فرارو

به "استقبال کمرنگ از مسکن دولتی؛ فقط 330 هزار نفر پول ریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کمرنگ از مسکن دولتی؛ فقط 330 هزار نفر پول ریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید