در شهرک های تازه جهش مسکن سینما ایجاد گردد

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرنگاران/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه در جریان جهش مسکن نیازمند ایجاد شهرک های دارای سینما و سالن نمایش و تالار و مرکز فرهنگی هستیم، یادآور شد: گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر عدالت محوری و تمرکززدایی بوده است.

در شهرک های تازه جهش مسکن سینما ایجاد گردد

رضا ثقتی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در تالار مرکزی رشت برگزار گردید، با اشاره به سابقه فرهنگ دوستی و هنردوستی مردم گیلان و شهر رشت، اظهار کرد: در گذشته مردم گیلان برای دیدنی فیلم های جشنواره فجر به تهران می رفتند، اما از سال 91 مجوز برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان ها صادر شد و جزو نخستین استان هایی بودیم که مجوز اکران گرفتیم.

وی با بیان اینکه چهلمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در دو نقطه شهر رشت اکران شد، توضیح داد: مردم رشت با حضور در سینما 22 بهمن و تالار مرکزی رشت طی 48 سانس به دیدنی 17 فیلم جشنواره چهلم نشستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از اکران بیشتر فیلم های جشنواره سال جاری در رشت اطلاع داد و افزود: با توجه به شرایط مالی، شاهد کمترین تغییر در نرخ بلیط سینما بودیم.

ثقتی، با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری فیزیکی، یادآور شد: مردم در فضایی خوب و شاد فیلم ها را دیدن کردند و طی هشت روز جشنواره بیش از 7600 نفر به سینماها آمدند.

وی با بیان اینکه کوشش کردیم جشنواره ای در خور شان مردم فرهنگ دوست و هنردوست گیلان برگزار کنیم، گفت: هنرمندان همیشه پای کار نظام هستند و بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور همانند فیلم و تئاتر و موسیقی را با ایام الله دهه فجر گره زده اند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری سه رویداد ملی هنری در استان طی ایام الله دهه فجر، بیان نمود: علاوه بر جشنواره فیلم فجر، میزبان دو جشنواره تئاتر فجر و تجسمی فجر نیز بودیم.

وی با بیان اینکه روزگاری بزرگترین و فعال ترین سینماهای کشور متعلق به رشت بودند و در همه شهرستان های گیلان سینما داشتیم، اعلام کرد: متاسفانه حال و روز سینماهای استان خوب نیست و شاهد تعطیلی آنان به دلایل مختف هستیم.

ثقتی، از تشکیل کارگروه برطرف مسائل سینماهای تعطیل گیلان اطلاع داد و افزود: امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی یکی پس از دیگری سینماها باشیم و هنرمندان انتظار دارند که بسترهای سینمایی را مهیا کنیم.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه در جریان جهش مسکن نیازمند ایجاد شهرک های دارای سینما و سالن نمایش و تالار و مرکز فرهنگی هستیم، یادآور شد: گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر عدالت محوری و تمرکززدایی بوده و لذا برای نخستین بار برترین فیلم جشنواره سال جاری را به روستاها و شهرهای فاقد سینمای استان بردیم تا نسیم فرهنگ و هنر در سراسر استان دمیده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در شهرک های تازه جهش مسکن سینما ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شهرک های تازه جهش مسکن سینما ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید