اشتغال به جای زندان؛ محکومیت جوان بهابادی

به گزارش وبلاگ ساعت، مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: یک جوان بهابادی به دلیل فروش نمونه تقلبی یک اثر فرهنگی و تاریخی به 4 ماه کار به جای زندان محکوم شد.

اشتغال به جای زندان؛ محکومیت جوان بهابادی

به گزارش وبلاگ ساعت آنلاین به نقل از ایرنا، مجازات جایگزین حبس شیوه ای در اصلاح مجرمان است که در اسلام سابقه دارد به نحوی که این شیوه متعالی توسط نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) استفاده شد و اسرا در جنگ ها به شرط آموزش خواندن و نوشتن به مسلمانان آزاد می شدند.

منیژه جعفری ندوشن اضافه نمود: با توجه به مجازات جایگزین زندان این جوان به کار در اداره میراث فرهنگی شهر خود محکوم شد.

وی ادامه داد: استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته باشند یا از سابقه کیفری آن ها بیشتر از 5 سال گذشته باشد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی یزد با توجه به جرم زا بودن زندان، استفاده از مجازات های جایگزین در سیستم قضایی را ضروری دانست.

جعفری ندوشن بیان نمود: مجازات حبس پیامدهای منفی برای افراد جامعه و دولت دارد و اجرای این قانون می تواند هزینه تحمیلی بر دوش دولت را کاهش دهد.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفته بود که در سال 97 یک هزار و 300 مجازات جایگزین زندان برای مجرمان در این استان صادر و اجرا شد.

محمدحسین رحیمی زاده پیشتر در جلسه ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان اضافه نمود: به مجازات های جایگزین حبس باید به عنوان یک فرصت و ظرفیت نگریست و از آن به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

وی بیان نمود: ایجاد شرایط مناسب برای اجرای طرح مجازات های جایگزین حبس در استان را خواستاریم، با وجود تدوین آیین نامه اجرایی این قانون، هنوز اجرای دقیق آن در یزد شکل نگرفته است.

این مسئول قضایی اضافه نمود: قانون گذار همه جوانب اجرای این قانون را مورد توجه قرار داده و 12 وزارتخانه، 7 سازمان و 12 موسسه عمومی به عنوان دستگاه های پذیرنده معرفی و جنبه های نظارتی و اجرایی آن را تعریف نموده اند.

رحیمی زاده اضافه نمود: هدف مجازات برای اصلاح مجرم است و اگر در بعضی از جرائم کم اهمیت یک فرد بدون سابقه را به زندان معرفی کنیم هم هزینه هایی را به کشور تحمیل و همچنین جوانب اصلاح مجرمان را کاهش داده ایم.

وی گفت: اخذ رضایت توسط مجرم برای انجام خدمات عمومی رایگان و تحمل مجازات جایگزین حبس از نکات مهم این مسأله است و فردی که بر اساس یک خطا یا یک حادثه مرتکب جرم شده باشد می تواند از میان مجازات حبس یا جایگزین حبس یکی را انتخاب کند که در صورت حفظ کرامت انسانی و در نظر دریافت موقعیت شغلی سابق می تواند مجازات جایگزین را انتخاب کند.

مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در 200 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اشتغال به جای زندان؛ محکومیت جوان بهابادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال به جای زندان؛ محکومیت جوان بهابادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید