امتحانات تمامی پایه ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد

به گزارش وبلاگ ساعت، تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون نحوه برگزاری امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم توضیحاتی داد.

امتحانات تمامی پایه ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد

خسرو ساکی در گفت وگو با پانا در مورد برگزاری امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400، اظهار کرد: امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم در نیمسال اول برای داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزانی که در خرداد ماه و شهریور ماه پیروز به کسب نمره قبولی در بعضی دروس نشده و نتوانسته اند فارغ التحصیل شوند، برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: افرادی هم که قصد دارند به وسیله امتحان جامع دوره متوسطه اول را طی نمایند در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم که به صورت حضوری برگزار می گردد شرکت خواهند کرد. امتحانات برای سایر دانش آموزان نیز مطابق آیین نامه ارزشیابی تحصیلی نوبت اول در دی ماه با برنامه ریزی شورای مدرسه و نظارت مدیر مدرسه به صورت حضوری برگزار می گردد.

ساکی در تشریح شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در نیمسال اول سال تحصیلی جاری، گفت: امتحانات تمامی پایه ها به صورت حضوری و مطابق آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: فقط در شرایطی که مدرسه به علت شیوع بیماری، در شرایط قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تایید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می گردد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سرانجام اعلام کرد: طراحی سوالات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثار گران وداوطلبان آزاد، به صورت هماهنگ استانی و برای داوطلبان آزاد پایه ششم، به صورت هماهنگ منطقه ای انجام می گردد.

لازم به ذکر است شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ماه 1400 در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امتحانات تمامی پایه ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات تمامی پایه ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید