بازارهای شناور در جنوب شرقی آسیا

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرنگاران: بازار های شناور که در آن همه چیز روی قایق فروخته می گردد یکی از جاذبه های تجاری در میان کشور های جنوب شرقی آسیا مثل تایلند، اندونزی و ویتنام است. این بازارها از زمانی به وجود آمدند که حمل و نقل آبی نقش مهمی در زندگی روزمره بازی می کرد.

بازارهای شناور در جنوب شرقی آسیا

این کشور ها در آب و هوای گرمسیری قرار دارند و قبل از اینکه توسط انسان توسعه داده شوند، جنگل های انبوه بودند. اولین مکان هایی که مورد سکونت قرار گرفتند کنار رودخانه ها بودند و مردمی که آنجا زندگی می کردند به جای عبور از میان جنگل های متراکم، از قایق به عنوان روش اصلی سفرشان استفاده می کردند. اگرچه این منطقه اکنون توسعه یافته و درحال حاضر شبکه ای از جاده ها، شهر ها را به هم متصل می نماید، اما هنوز هم قایق ها برای حمل و نقل و تجارت در امتداد آبراه ها به ویژه توسط کشاورزان استفاده می شوند.

بازار های شناور جاذبه توریستی نیز به شمار می فرایند. مشهورترین بازار شناور در 100 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار گرفته است و با صد ها فروشنده و خریدار که در قایق های کوچکشان به خرید و فروش محصولات کشاورزی و غذای محلی می پردازند پر شده است. بازار صبح زود باز می گردد و یک ساعت قبل از ظهر بسته می گردد. تصاویری از بازار های شناور در کشور های مختلف را در این مطلب مشاهده می کنید.

منبع: amusingplanet

منبع: برترین ها

به "بازارهای شناور در جنوب شرقی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای شناور در جنوب شرقی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید