توصیف فضای ماوراء جو با زبان مشترک آهنگ کیهانی

به گزارش وبلاگ ساعت، گروه استارتاپی و موسیقی بیژن نوروز اخیرا بر روی کلیپ تهیه شده از کرات و کیهان، موسیقی ای فراوری و تدوین نموده اند که در آن کوشش دارند برای مخاطبان فضای خارجی کره زمین را توصیف نمایند؛ چرا که به اعتقاد آنها اجسام آسمانی صداهای متحد با عنوان آهنگ کیهانی دارند و موسیقی به فهم بیشتر انسان با دنیا ماوراء جو یاری خواهد نمود.

توصیف فضای ماوراء جو با زبان مشترک آهنگ کیهانی

بیژن نوروز، موسیقیدان و مجری طرح در گفت وگو با وبلاگ ساعت با اشاره به تهیه فیلمی در خصوص کرات و کیهان، گفت: موضوع فیلم وسعت کیهان یا گیتی است و مخاطبان با مشاهده آن با ابعاد کرات، تعداد بی شمار کهکشان ها و انتهای کیهان آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی زمینیان با فضای ماوراء جو، خاطر نشان کرد: از آنجایی که هر یک از کرات آسمانی دارای ویژگی های خاص بوده و در منظومه خود نقشی را بر عهده دارند؛ از این رو دیدن چنین کلیپ ها و فیلم هایی می تواند انسان را ترغیب کند تا در خصوص آنها مطالعاتی گسترده داشته باشد، ضمن آنکه انسان را با این سوال روبرو می نماید که آیا دنیاهای دیگری به غیر از زمین وجود دارند یا خیر.

نوروز، وجود یا عدم وجود حیات در دیگر کرات و وجود یا عدم حیات بیگانگان در کرات دیگر را از دیگر سوالات مطرح در این زمینه دانست و ادامه داد: ایجاد چنین سوالاتی موجب خواهد شد که انسان به دنبال یافتن پاسخ، به تکاپو بیفتد.

مجری طرح با بیان اینکه موسیقی این فیلم توسط گروه موسیقی بیژن نوروز تهیه و فراوری شده است، اظهار کرد: فرآیند فراوری این موسیقی نسبت به مفاهیم و پدیده هایی که در ویدئو هست، ساخته شده و مستقیماً در حال شرح کاملی از کیهان یا گیتی است.

به گفته این محقق حوزه موسیقی نجومی، در ساخت این موسیقی تمامی فرآیندهای آهنگسازی و نوازندگی به صورت اجرای زنده در استودیو اجرا شده و کلیه امور مهندسی شامل ضبط، میکس و مستر با دستگاه های آنالوگ اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: این قطعه شامل نسخه استریو و دالبی ساراند (صدای فراگیر) 5.1 و 7.1 است.

نوروز با طرح این سوال که آیا موسیقی، کلید فهم دنیا ما است، یادآور شد: ایده موسیقی کرات به فیلسوف یونانی باستان، فیثاغورس برمی شود. بر اساس دیدگاه ها، اصول مثلث ها در موسیقی بزرگ کیهانی، تنها یک نت واحد است و در آن اجسام آسمانی، صداهای متحد با عنوان آهنگ کیهانی دارند.

این محقق حوزه موسیقی نجومی، خاطر نشان کرد: زبان موسیقی زبان تمام هستی و حول محور آن است؛ از این رو از طریق موسیقی می توان هر حسی را به فرکانس های مغز انسان منتقل و به یاری تصاویر، می توان بسیار قوی تر، این احساسات را برای مخاطبان ارسال کرد و موسیقی یک زبان دنیای است.

وی اضافه کرد: بر این اساس در این کلیپ کوشش شد تا با تلفیق تصاویری از مراکز و ایستگاه های فضایی و علم موسیقی، فضای خارجی زمین، کرات و کیهان یا گیتی را توصیف کنیم.

نوروز در این باره شرح داد: طبق نظریه مهبانگ یا بیگ بنگ لحظه آفرینش با صدایی مهیب همراه بوده و ما هرچه بیشتر پیرامون دنیا را بشناسیم، بیشتر به موسیقی اعتماد می کنیم؛ چرا که موسیقی خود برگرفته از دنیا و طبیعت است.

به گفته مدیر گروه موسیقی بیژن نوروز، این موسیقی دارای شماره مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1770 - 1397 و شماره واسپاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 21493 و همچنین شماره ثبت اثر ادبی و هنری 2010 - 97 است.

شرح کلیپ: ایده موسیقی کرات به فیلسوف یونانی باستان، فیثاغورس برمی شود. بر اساس دیدگاه ها، اصول مثلث ها در موسیقی بزرگ کیهانی تنها یک نت واحد است و در آن اجسام آسمانی صداهای متحد با عنوان آهنگ کیهانی دارند و در این کلیپ با نمایش دادن کرات و وسعت آنها به همراه موسیقی ساخته شده از سوی این گروه استارتاپی، مخاطبان با وسعت گیتی آشنا خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توصیف فضای ماوراء جو با زبان مشترک آهنگ کیهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیف فضای ماوراء جو با زبان مشترک آهنگ کیهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید