تولید مازاد 100 هزار تن کاتود مس در کشور

به گزارش وبلاگ ساعت، شکوری گفت: حدود250 هزار تن کاتود مس در ایران تولید می شود که تقریبا 100 هزار تن آن باید صادر شود.

تولید مازاد 100 هزار تن کاتود مس در کشور

بهرام شکوری رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره وضعیت قاچاق در صنعت معدن،گفت: قاچاق در معدن و صنایع معدنی خیلی مصداقی ندارد ولی در سایر بخش های مالی به یقین وجود دارد. در پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و در خیلی از محصولات قاچاق را می بینید ولی در محصولات معدنی تقریبا می توان گفت که قاچاق خیلی وجود ندارد.

او با اشاره به میزان تولید و صادرات مس در ایران، بیان نمود: حدود 250 هزار تن کاتود مس در ایران تولید می شود که تقریبا 100 هزار تن که بیشتر آن مازاد و باید صادر شود.

ظرفیت تولید مس تا 400 هزار تن افزایش پیدا می کند

شکوری ادامه داد: متاسفانه در بخشنامه اخیر محدودیتی برای صادرات مس در نظر گرفته شده و برای آن عوارض وضع شده است. سالیانه حدود 350 تا 400 هزار تن مازاد کنستانتره داریم که امکان تبدیل آن به شمش و کاتود مس وجود ندارد و از آن طرف هم خریدار داخلی رغبتی به خرید آن ندارد.

رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی با اشاره به افزایش عیار مس،بیان نمود: عیار مس محتوای کشورمان در سال گذشته نزدیک به 0.645 بود. امسال با توجه به افزایش فعالان مالی عیار مس به 0.63 رسید که این رقم از افزایش تولید در کشور حاصل شده است.

شکوری با اشاره به اینکه در بخش اکتشافات معدنی افزایش چشمگیری را شاهد بوده ایم، گفت: بر اساس عملیات اکتشافی که به تازگی اجرا شده رشد بسیار خوبی در حوزه معدن داشته ایم که باعث افزایش ارزش دارایی های شرکت و تولیدات مس کشور در سال های آینده خواهد شد.

به گفته رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، ظرفیت مس کاتد در کشور بیش از 400 هزار تن است که برای این حجم تولید به یک میلیون و 800 هزار تن کنسانتره نیاز است.

شکوری معتقد است در دنیا 17 میلیارد تن ماده معدنی استخراج می شود که به دنبال آن 2 میلیارد و 200 میلیون دلار گردش مالی حاصل می شود. حداقل سود بنگاه داری مس در کف 1100 دلار قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تولید مازاد 100 هزار تن کاتود مس در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید مازاد 100 هزار تن کاتود مس در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید