سلاجقه: تغییر اقلیم، نتیجه مصرف بی رویه سوخت فسیلی است

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران گفت: تغییرات اقلیم و گرمای زمین L نتیجه مصرف بی رویه از سوخت های فسیلی است.

سلاجقه: تغییر اقلیم، نتیجه مصرف بی رویه سوخت فسیلی است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت، علی سلاجقه در ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر با بیان اینکه دو سوم انتشار گاز های گلخانه ای ناشی از سوخت فسیلی است اضافه کرد: علاوه بر انتشار گاز های گلخانه ای، رشد جمعیت و افزایش مصرف انرژی در دنیا سبب گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی است که ما را مجاب به استفاده حداکثری از انرژی های تجدید پذیر می نماید.

وی استفاده از انرژی های تجدید پذیر را یک ضرورت دانست و گفت: 26 آبان ماه، سال روز ابلاغ سیاست های 15 گانه در مورد محیط زیست است که یکی از سرفصل های اصلی این بخش، انرژی های تجدید پذیر و پاک است که تا به امروز گام موثری در مورد آن برداشته نشده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران با اشاره به اینکه در ایران 300 روز خورشیدی وجود دارد ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است 5 درصد از ظرفیت برق کشور را از انرژی های تجدید پذیر تامین کند که تا به امروز فقط یک درصد آن محقق شده است.

سلاجقه گفت: بعلاوه در بخش دیگری یعنی طبق ماده 19 هوای پاک، وزارت نیرو مکلف است سالانه 30 درصد برق کشور را از انرژی تجدید پذیر تامین کند که این موضوع نیز تا به امروز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه هزینه های سرمایه گذاری در این بخش بسیار بالاست اضافه کرد: با توجه به این هزینه های بالا ضرورت دارد قیمت خرید تضمینی که منجر به مالی شدن ساخت این نیروگاه ها می گردد مورد بازبینی قرار گرفته گردد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران ادامه داد: سازمان محیط زیست برای توسعه انرژی های تجدید پذیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه باید اندازه کاهش هزینه زیست محیطی و اجتماعی کاربرد تجدید پذیر ها را محاسبه و اعلام کند که این موضوع بر رقم خرید های تضمینی تاثیر دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سلاجقه: تغییر اقلیم، نتیجه مصرف بی رویه سوخت فسیلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاجقه: تغییر اقلیم، نتیجه مصرف بی رویه سوخت فسیلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید