صید ماهی در منابع آبی به وسیله 420صیاد کردستانی

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرنگاران/کردستان مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان از شروع صید ماهی از منابع آبی کردستان به وسیله 420 صیاد اطلاع داد.

صید ماهی در منابع آبی به وسیله 420صیاد کردستانی

حمید حسین پور از فعالیت 6 تعاونی صیادی در استان کردستان اطلاع داد و اظهار کرد: 420 نفر به طور ثابت در این تعاونی ها عضویت دارن و مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: صید ماهی به وسیله تعاونی های صیادان از نیمه دوم شهریورماه در منابع آبی استان شروع شده و پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 6 تن ماهی صید گردد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان، اسم کرد: براساس برآورد صورت گرفته این تعاونی ها طی این مدت 6 هزار و 100 تن ماهی صید نموده در و بازارهای داخل یا خارج استان به فروش می رسانند.

به گزارش وبلاگ ساعت و به نقل از جهادکشاورزی استان، وی با اشاره به مسائل تعاونی صیادی در استان بیان نمود: قیمت نهاده های تعاونی هم، چون ادوات صیادی، تور، طناب، قایق و ... حداقل سه تا چهار برابر افزایش پیدا نموده است.

حسین پور گفت: مشکل زیرپوشش بیمه قرار گرفتن افراد شاغل در این تعاونی هنوز به قوت خود باقی است و این موارد می تواند موجب دلسردی صیادان گردد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان، با اشاره به اینکه صیادان می توانند طبق قوانین مربوطه از دریاچه پشت سدها ماهی صید نمایند، یادآور شد: در ابتدای سال اقدام به رهاسازی بچه ماهی درمنابع آبی می گردد و صیادان در نیمه دوم سال اقدام به صید آن ها می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صید ماهی در منابع آبی به وسیله 420صیاد کردستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صید ماهی در منابع آبی به وسیله 420صیاد کردستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید