محتویات خمیردندان

به گزارش وبلاگ ساعت، برترین ماده ای که خمیردندان را از خشک شدن محافظت می نماید گلیسیرین است. بنابراین اگر خمیردندانی خریدید که پس از باز شدن درش خیلی سریع خشک شد بدانید که مواد مرطوب کننده درون آن مناسب نبوده اند. یک خمیردندان مناسب باید تا سرانجام زمان انقضا خشک نگردد و به راحتی از لوله خمیردندان خارج گردد.

محتویات خمیردندان

محتویات خمیردندان

برترین ماده ای که خمیردندان را از خشک شدن محافظت می نماید گلیسیرین است. بنابراین اگر خمیردندانی خریدید که پس از باز شدن درش خیلی سریع خشک شد بدانید که مواد مرطوب نماینده درون آن مناسب نبوده اند. یک خمیردندان مناسب باید تا سرانجام زمان انقضا خشک نگردد و به راحتی از لوله خمیردندان خارج گردد.

مواد مرطوب نماینده: این مواد برای جلوگیری از سفت و خشک شدن خمیردندان به آن افزوده می گردد.

مواد کف نماینده: خمیردندان هایی که هنگام مسواک زدن، دندان هایتان با آن خوب کف می نمایند و شما احساس می کنید دندان هایتان را خوب تمیز نموده اند، از این نظر مناسبند.

مواد چسبنده: این مواد چسبنده برای پیوستن اجزای خمیردندان به یکدیگر به مواد موجود در لوله خمیردندان اضافه می شوند: صمغ، کتیرا، آلژینات سدیم، ژلاتین سدیم و نشاسته.

مواد شیرین نماینده: برای برخی ها طعم خمیردندان اولین نکته ای است که در هنگام خرید به آن توجه می نمایند. مواد شیرین نماینده همان موادی هستند که طعم خمیردندان ها را برای شما مطبوع می نمایند.

اسانس ها: شما خمیردندان با طعم نعناع، دارچین و یا پونه را می پسندید. شاید هم هوادار خمیردندان هایی با طعم میوه هایی مثل پرتقال و توت فرنگی باشید ولی این اسانس ها هستند که شما را عاشق طعم خمیردندان می نمایند و وسوسه می شوید دست به جیب شوید و بار دیگر یک خمیردندان قدیمی را خریداری کنید. اسانس ها در واقع مواد مطبوع نماینده ای هستند که برای پوشاندن طعم و بوی نامطبوع مواد مصرف شده در خمیردندان ها استفاده می شوند. از قلم نیاندازید این اسانس ها خوراکی اند و شما با خیال آسوده می توانید آنها را مصرف کنید.

مواد محافظ: این مواد ضدمیکروبی بوده و خاصیت ضدعفونی نمایندگی دارند. به همین علت است که شما با خرید خمیردندان می توانید میکروب های پوسیدگی زا و مواد مولد بیماری های لثه را در دهان تان غیرفعال کنید.

رنگ ها: رنگ خمیردندان ها هم به خاطر افزودن رنگ های خوراکی مجاز به لوله خمیردندان است، بنابراین می توانید رنگ خمیردندان تان را خودتان انتخاب کنید و خیال تان راحت باشد خمیردندانی که می خرید رنگ های مجازی دارد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "محتویات خمیردندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتویات خمیردندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید