هدف اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است

به گزارش وبلاگ ساعت، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آماده سازی نیروی انسانی برای اشتغال حرفه ای از اهداف اساسی دانشگاه ها خواهد بود.

هدف اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، همایش فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل این معاونت در داشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار گردید.

دهقانی فیروزآبادی در این همایش با تأکید بر لزوم عملیاتی کردن سیاست های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه های نسل اول با رویکرد آموزشی به تربیت نیروهایی پرداختند که عمدتاً در ادارات و نهادهای مختلف مشغول به کار شدند. در نسل دوم نیز با رویکرد پژوهش و تحقیقات و با توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها، نیروهای متخصص جهت همکاری با صنایع تربیت شدند، اما در حال حاضر هدف اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر، آماده سازی نیروی انسانی برای اشتغال حرفه ای و تربیت انسانها برای زندگی اجتماعی و ارتقای شخصیت آنها از اهداف اساسی دانشگاه ها خواهد بود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا با پرورش نیروی دیوان سالار، احتیاج مبرم ادارات و وزارتخانه ها در دو دهه اول پس از انقلاب به نیروهای تحصیل نموده اداری را رفع ساخت و در ادامه سیاست خود را با آغاز دوران توسعه و سازندگی در کشور و احتیاج به افراد تحصیل نموده ای که به تحقیق و پژوهش نیز آشنا باشند، به رویکرد پژوهش محوری و توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی، تغییر داد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری به ایجاد و ساماندهی ساختارهای فناوری به منظور تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی با مسئولیت اجتماعی و نقش مؤثر در کارآفرینی و پیشرفت پرداخته است.

وی تأکید کرد: اهداف و رویکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، مبتنی بر یک تفکر نمادین و شیک نبوده، بلکه اهداف این معاونت نتیجه تفکر در احساس ضرورت برای پاسخگویی به احتیاجهای واقعی جامعه است، چرا که دانشگاه باید در حال حاضر، نیروی انسانی کارآفرین و خلاق تربیت کند.

دهقانی فیروزآبادی، در سرانجام با اشاره به آیین نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری و تشریح خدمات صندوق خطرپذیر ستارگان و صندوق فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، از تصویب نهایی آیین نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری در جلسه هیأت امنای دانشگاه اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هدف اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید