وزیر نفت: با مصرف بهینه، زمستان را پشت سر می گذاریم

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نفت: با مصرف بهینه گاز، می توانیم زمستان سال جاری را بدون چالش در تامین گاز بخش خانگی پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت: با مصرف بهینه، زمستان را پشت سر می گذاریم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت، آقای سید جواد اوجی در بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه زمستان سال جاری از هم اکنون شروع شده و سرمای زودرس داریم گفت: پیش بینی های سازمان هواشناسی حاکی از این است که زمستان سال جاری دمای هوا کاهش محسوسی خواهد یافت که این امر نشانه افزایش مصرف است ضمن این که در روز های آینده هم این دما 7 تا 8 درجه کمتر از امروز خواهد بود.

وی اضافه نمود: مصرف امروز شبکه گاز کشور نزدیک به 490 میلیون مترمکعب در بخش تجاری، مسکونی و صنایع غیر عمده است در حالی که در روز مشابه سال قبل، این اندازه 350 میلیون مترمکعب بود که حاکی از افزایش 140 میلیون مترمکعبی مصرف است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در 23 سال گذشته در بخش سرمایه گذاری فراوری گاز، اتفاق خاصی نیافتاده و فراوری گاز ما مشابه سال قبل است گفت: در همین مدت مصرف بخش خانگی 10 تا 12 درصد افزایش یافته که گذراندن زمستان سال در گرو همکاری همه مردم است.

وی اضافه نمود: هم اکنون احتیاجمند سرمایه گذاری در بخش افزایش فراوری گاز هستیم و در مدت سه ماهی که از استقرار دولت نو گذشته، جلسات متعددی در سطح وزارتخانه، دولت و تیم مالی دولت داشته ایم و برنامه ریزی های خوبی اجرا شده و حتی عملیات اجرایی توسعه بعضی میادین گازی هم شروع شده است.

وزیر نفت توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل میدان گازی کیش و فاز های به جامانده از میدان گازی پارس جنوبی را از جمله برنامه های وزارت نفت برای توسعه میادین گازی در کشور دانست و گفت: این سرمایه گذاری ها بین 2 تا 3 سال زمان خواهد برد تا به افزایش فراوری گاز منجر گردد و بنابراین احتیاج است که مصرف گاز در کشور هم بهینه شده و کنترل گردد.

اوجی بعلاوه از هموطنان خواست در بهینه سازی مصرف گاز، نهایت دقت را داشته باشند و با اشاره به اینکه هم اکنون 25 درصد مشترکان 50 درصد گاز کشور را مصرف می نمایند گفت: در وزارت نفت و دولت تصویب شد که برای آن دسته از مشترکان پر مصرف جرایمی دیده گردد و همین امروز می گوییم که فردا از خادمان خود در شرکت گاز گلایه ننمایند.

وزیر نفت اضافه نمود: با چند کار ساده می توان مصرف گاز را بهینه کرد که از جمله آنها، تنظیم دمای خانه بین 18 تا 19 درجه سانتیگراد است و یا اینکه هنگام ترک خانه یا محل کار می توان وسایل گرمایشی را خاموش کرد و بعلاوه پوشیدن لباس گرم در منزل، یاری خیلی بزرگی به کاهش مصرف گاز می نماید و امیدواریم که بتوانیم زمستان سال جاری را بدون چالش در بخش تامین گاز خانگی پشت سر بگذاریم.

اوجی اضافه نمود: سال جاری با زحمات شبانه روزی همکاران ما در صنعت نفت، حداکثر توان فراوری گاز رقم خورده است و بازدید امروز من از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران برای آنالیز آخرین فرایند فراوری از میادین مستقل و مشترک گازی در دریا و خشکی، خطوط لوله انتقال گاز و فرآورش آن در پالایشگاه ها و اندازه مصرف در شبکه بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وزیر نفت: با مصرف بهینه، زمستان را پشت سر می گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: با مصرف بهینه، زمستان را پشت سر می گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید