پرواز روح آقای انزو!

به گزارش وبلاگ ساعت، کمتر از 48 ساعت پیش جدیدترین عضو از خانواده Icona فراری با نام دیتونا SP3 رونمایی شد. سوپر اسپرتی مجذوب کننده با استایلی اغواگر و متفاوت که در طراحی آن از مدل هایی نظیر 330 P3/4، 350 Can-Am، 512 S و چند مدل دیگر الهام گرفته شده است .

پرواز روح آقای انزو!

تیم طراحی فراری به رهبری فلاویو مانزونی در کنار وسواسی که در مباحث زیبایی شناسی، تناسبات طراحی و پیکره بندی خودرو جدیدشان داشته اند، در بخش ایرودینامیک و تهویه پیشرانه نیز دقت زیادی به خرج داده اند و به همین علت، با در نظر گرفتن ورودی هوا در بخش های لازم و حساس بدنه این فاکتور را به برترین وجه ممکن لحاظ نموده اند.

بنابر ادعای سازنده، دیتونا SP3، ایرودینامیک ترین مدل تولیدی فراری محسوب می گردد؛ آنهم در شرایطی که در طراحی بدنه دیتونا SP3 هیچ قطعه متحرک بیرونی را شاهد نیستیم و تقریباً تمامی اجزای بدنه آن ثابت هستند. حجم پردازی دماغه دیتونا ترکیبی از خطوط روان و سیال و عضلاتی ورزیده است که در نهایت به خط کمری باریک ختم می گردد.

بعلاوه سبک بازشونده درب ها (در اصطلاح پروانه ای) به گونه ای مهندسی شده تا جریان هوا را به سمت رادیاتورهای جانبی عقبی راهنمایی کند. خطوط افقی کشیده شده در طرفین پوزهٔ خودرو با تکراری مجذوب کننده در نمای عقب نیز دیده می گردد با این تفاوت که می توان بازی خط و حجم صورت گرفته بر روی نمای عقب را خاص ترین و متفاوت ترین بخش از طراحی SP3 دانست.

نمای سه رخ فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای جانبی فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای جلو فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای عقب فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای عقب فراری دیتونا SP3 مدل 2022

قبلی 1 از 5 بعدی

سبک طراحی و چیدمان چراغ های افقی عقب در قالب نواری باریک و سرتاسری، علاوه بر ایجاد فرمی متمایز بر عریض تر نشان دادن این بخش و ایجاد پُز بهتر بصری یاری شایانی نموده است.

و در نهایت طراحی دیفیوزرها و دهانه دوبل اگزوز مجذوب کنندهیت این نما را تکمیل نموده است. طراحی نمای جانبی نیز با ترکیبی حساب شده از تداخل های فرمی و محاسبات آیرودینامیکی پیچیده در نهایت به فرمی چشم نواز و زیبا ختم شده که یادآور مدل های کلاسیک این خودرو است و به بیان ساده تر، ترکیبی از سنت و مدرنیته را می توانید به وضوح در استایل کلی آن مشاهده کنید.

طراحی داخلی و داشبورد پیچیدگی خاصی ندارد در نهایت سادگی با هدف کنترل و احاطه بهتر راننده دیزاین شده، اما نکتهٔ جالب در داخل کابین SP3 به سبک تنظیم جایگاه های آن مربوط می گردد که علاوه بر آنکه به گفته با شاسی یکپارچه شده اند، به وسیله یک پدال مخصوص قابل تنظیم هستند.

نمای داخل فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای داخل فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای داخل فراری دیتونا SP3 مدل 2022

نمای داخل فراری دیتونا SP3 مدل 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

فراری تاکید نموده که با توجه به ماهیت دیتونا SP3 به عنوان یک سوپر اسپرت و اهمیت تمرکز هر چه بیشتر راننده بر روی جاده و جلوگیری از حواس پرتی وی حین رانندگی یک رابط کاربری اختصاصی با نام Human-Machine Interface توانسته تا راننده 80 درصد از تنظیمات دیتونا را بدون احتیاج به برداشتن دست خود از روی فرمان مدیریت نماید.

موتور این مدل از نوع 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی بوده و توانی معادل 828 اسب بخار دارد ضمن آنکه شتاب صفر تا صد 2.86 ثانیه ای از مهم ترین شاخصه های مجذوب کننده این سوپر اسپرت خوش استایل است. این پیشرانه توانسته دیتونا SP3 را به قوی ترین موتور تاریخ کمپانی فراری تبدیل کند.

در دیتونا SP3، وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه گذاشته شده تا در کنار پیشرانه قوی به حداکثر قدرتی نزدیک به 330 کیلومتر دست یابد. دیتونا SP3 را می توان اولین عضو خانواده فراری دانست که دارای سامانه Dynamic Enhancer بوده که امکان راهنمایی بهتر و دقیقتر خودرو راوبرای راننده فراهم می نماید.

منبع: بلاگ دیوار

به "پرواز روح آقای انزو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز روح آقای انزو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید