چگونه بعد از افطار سرحال باشیم؟

به گزارش وبلاگ ساعت، یکی از مواردی که ممکن است افراد در ماه رمضان به علت پر بودن معده پس از خوردن وعده افطار با آن روبرو شوند، بی حالی و احساس سیری است. برای همین منظور، پزشکان توصیه هایی را برای جلوگیری از این امر داشته اند.

چگونه بعد از افطار سرحال باشیم؟

جویدن خوب غذا و دست کشیدن از خوردن به هنگام افطار در صورت پری معده ضرورت دارد و در صورتی که روزه دار هنگام افطار احساس سیری دارد، باید اندکی صبر کند و به معده استراحت بدهد تا بتواند غذا را گوارش کند.

بهتر است وعده غذایی را دو مرحله کند؛ ابتدا با خرما، آب یا سوپ آغاز نموده تا معده برای خوردن غذا آماده گردد و در مرحله دوم، غذای اصلی سرو گردد و باید مواظب بود تا غذا به آرامی خورده گردد.

ضرورت دارد تا وعده های غذایی کوچک به جای یک وعده بزرگ میل گردد. این کار می تواند در طول ساعات افطار صورت پذیرد و دستگاه گوارش به شکل مفیدتری عمل کند؛ بعلاوه خوردن میوه جات و سبزیجات تازه روند گوارش را تسهیل نموده بنابراین باید از غذا های آماده پرهیز گردد.

نوشیدن آب، آب لیمو و نعنا یا نوشیدن چای نعنا با اندکی لیمو در ماه رمضان برای تقویت روند گوارش و آرام کردن معده و درمان اختلال های آن ضرورت دارد.

کاهش مقدار قند ها در وعده افطار نیز اهمیت دارد چرا که شیرینی جات دارای مواد قندی فراوان به بی حالی و خواب آلودگی منجر می گردد.

به جای آن می توان از میوه جات یا شیرین جات با قند پایین یا از عسل بجای شکر هنگام درست کردن شیرینی جات خانگی بهره برد بعلاوه باید از مصرف مستقیم کافئین پس از افطار مانند نوشیدن چای یا قهره پرهیز کرد و پس از مصرف یک وعده غذایی چرب، ورزش کوچکی مانند پیاده روی انجام داد.

هنگامی که بدن بر اثر خوردن وعده سنگین در افطار، بخواهد خواب کمتری را تجربه کند، با مشکلاتی روبرو شده و این مسأله سبب بی حالی می گردد.

منبع: برنا

منبع: فرارو

به "چگونه بعد از افطار سرحال باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بعد از افطار سرحال باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید