ادبیات

در بحث مدیریت برنامه ریزی سفر و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ضعفهای بسیاری داریم

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، در بحث مدیریت برنامه ریزی سفر و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ضعفهای بسیاری داریم.

14 بهمن 1402

چت جی پی تی نقطه عطف دنیای هوش مصنوعی یا تبلیغات تازه آمریکا!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ترس عمومی از هوش مصنوعی هرگز به مقدار امروز فراگیر و جدی نبوده و علت این مساله مشخص شدن تدریجی توانمندی این فناوری است.

24 بهمن 1401

شخصیت شناسی با نوع پیغام هایی که ارسال می کنید!

سندرم آخرین متن آنلاین، احتیاج اجباری یک فرد را برای ارسال آخرین پیغام در یک مکالمه صرف نظر از اینکه آیا چیزی به آن اضافه می نماید یا نه را توصیف می نماید. از طرف دیگر، بسیاری بر این باورند که وادار کردن طرف مقابل برای انتها دادن به مکالمه، شما را در...

24 دی 1401

ناگفته های کارگردان کفش های میرزا نوروز از یک قرارداد با سیمین دانشور

محمد متوسلانی گفت: بعد از آنکه در سال 1364 کفش های میرزا نوروز را ساخت، در پی فراوری فیلمی از رمان مشهور سووشون بوده و حتی اجازه اقتباس آن را از سیمین دانشور می گیرد اما حالا سال ها گذشته و این آرزو برآورده نشده است.

18 مهر 1401

مصطفی زاده بی ادعا بود

خبرنگاران در خراسان رضوی، حمیدرضا سهیلی، نویسنده: نوشتن برای سید، سخت است. خیلی سخت. اصلا در باورم نمی گنجید که روزی بخواهم برای او و در سوگ او قلم بزنم. ولی تقدیر چنین خواست و چنین کرد که من باشم و او نباشد و من بنویسم و او نخواند.

18 خرداد 1401

راه اندازی واحد کودک و نوجوان در مجموعه نیاوران

خبرگزاری خبرنگاران-واحد کودک و نوجوان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم زمان با نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره کتآب، راه اندازی شد.

1 خرداد 1401

چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟

آنکارا به عنوان مرکز ترکیه، به میزان استانبول پرزرق وبرق نیست؛ اما با جذابیت های خاص خود از مقاصد تور ترکیه به شمار می آید و می تواند شما را برای یک روز کامل سرگرم کند. سازه های تاریخی مهم، گالری های هنری، موزه ها، مغازه ها و رستوران های متعددی در این شهر...

30 فروردین 1401

دختر چند فصل مجموعه داستانی نو از برگزیدگان جایزه اُ.هنری

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، کتاب دختر چند فصل تازه ترین اثر از مجموعه کتاب های برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در سال 2019 است که از سوی انتشارات کتاب نیستان با ترجمه لیلا آقالو منتشر شده است.این مجموعه طی سال های گذشته و در بیش از 100 مجلد از سوی انتشارات کتاب...

1 اسفند 1400

سفر به زادگاه تولستوی نویسنده بزرگ روس

برای بازدید از زادگاه و خانه تولستوی باید به روسیه سفر کرد. همراه خبرنگاران باشید تا با خانه او آشنا شوید.

27 بهمن 1400

انتصاب سرپرست معاونت پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه مازندران

خبرگزاری خبرنگاران- انتصاب سرپرست معاونت پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه مازندران.

19 بهمن 1400

اولین رمان پروست روسی برای اولین بار به انگلیسی منتشر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - اولین رمان یوری فِلسن، نویسنده ای که زمانی به عنوان پروست روسی شناخته می شد و آثارش از زمان مرگ در سال 1943 در آشویتس به فراموشی سپرده شده بود، قرار است برای اولین بار به زبان انگلیسی منتشر گردد.

4 بهمن 1400

ضرورت استفاده از کتابدار بالینی در بیمارستان ها، کتابداران مراکز پزشکی باید با پزشکان به یک گفتمان مشترک برسند

به گزارش خبرنگاران؛ روز شمار تقویم نشان می دهد امروز 19 آذرماه؛ روز پرستار است؛ شاید ارتباط این روز با کتاب، کتابخانه و کتابدار کمی عجیب به نظر برسد، اما وقتی با مفهوم کتابخانه های بیمارستانی و نقش موثر کتابداران پزشکی (یا بالینی) آشنا شوید؛ درک می کنیم...

22 دی 1400

همدان مرکز تاریخ و تمدن است یا تخریب تمدن؟

ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می گردد که همدان مرکز تاریخ و تمدن است یا تخریب تمدن؟

11 آذر 1400

واکنش مصطفی راضی جلالی به خبر استعفایش

تهران (پانا) - مدیر دفتر توسعه شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران در واکنش به خبر استعفایش می گوید درخواست استعفایم را به مدیرم داده ام اما هنوز پاسخی مبنی بر رد و یا قبول استعفا به من داده نشده است.

26 مهر 1400

تاسیس سومین شاخه موسسه استنادی علوم ایران در اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگاران به نقل از موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، پیرو تعاملات صورت گرفته در دو سال اخیر با دانشگاه بلگراد سومین شاخه بین المللی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در منطقه اتحادیه اروپا در دانشگاه بلگراد افتتاح شد.

2 مرداد 1400

آمارها نشان از استقبال مردم از طرح های فصلی خرید کتاب دارد

به گزارش خبرنگاران ، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیان نمود: بحث کتاب و کتابفروشی ها و حمایت از آن ها همیشه در طول سالیان مختلف چالشی بوده است،...

27 اسفند 1399

خانه پروین اعتصامی در تبریز

پروین اعتصامی در تاریخ 25 اسفند سال 1285 خورشیدی در خانه ای در محله ششگلان تبریز و در کوچه ای به همین نام، به جهان آمد و تا سن 6 سالگی که به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود، در این خانه پرورش یافت.

26 اسفند 1399

کنترل رفتار کودکی که در مهمانی بی ادب است

اگر کودکتان در مهمانی بی ادبی می نماید و اخطارهایی که شما قبل مهمانی به او داده بودید را فراموش می نماید به علت رفتار ناصحیح و اشتباه والدین با اوست.

29 دی 1399

چه خوب شد که بدنیا آمدید در شبکه 4

مستند چه خوب شد که بدنیا آمدید از مجموعه حکایت دل 17 آذرماه ساعت 21 از شبکه چهارسیما بازپخش می گردد.

16 دی 1399

حوزه هایی که در کرونا آسیب زیادی دیدند

بهروز محمودی بختیاری با اشاره به این که خیلی از دانشجویان در جاهایی زندگی می کنند که دسترسی شان به سرعت اینترنت محدود است می گوید: علوم انسانی که جزء علوم نقلی است و در آن تضارب آرا، گفت وگو و مباحثه مهم است، در این دوران بیشترین را آسیب دیده است. در حوزه...

10 دی 1399
تعداد: (33)